loading...
تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101
شادکامی بازدید : 54 جمعه 17 آبان 1398 نظرات (4)

بزرگترین مصیبت برای بشر روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری اتفاق افتاد و انهم روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هست که بشر گرفتار حیرت و سرگردانی نبود امام و حجت خدا در بین خود شد یعنی مصیبت عظمی بر بشر البته اگر متوجه باشیم همان اغاز غیبت امام زمان علیه السلام می باشد.

شادکامی بازدید : 57 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

حرف زدن و ادعا کردن ازاین که میشود یا میتوان به شخصیت امام حسین علیه السلام علم پیدا کرد. از هر کس بجز حضرات معصومین علیهم السلام گفته شود حرفی گزاف و ادعایی جاهلانه است.

چگونه میشود در رابطه با مردی حرف از شخصیتش زد .که وقتی از او و انتخاب او از سخنان پیامبر اسلام میپرسی ؟ او به این حدیث شریف بسنده میکند:

حسین علیه السلام گفت آنچه که من از پیغمبر شنیده ام این است: «ان الله تعالی یحب معالی الامور و اشرافها و یکره سفسافها»

واقعا فکر و همت و بلندای نظر امام حسین علیه السلام کجا و فکر بقیه ی خلایق کجا ؟!!!!!!!!!!!!!!

شادکامی بازدید : 59 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

این سوال حقیقتا در ذهنها هست . که چگونه امام سجادعلیه السلام در ان دوران خفقان و جور و ستم بنی امیه توانست مکتب جد خود و تشیع را چنان حفظ نماید. که بعد از او هزاران رهرو و پیرو بدنبال امام باقر و امام صادق علیهما السلام حرکت کنند .

به نظر این حقیر دو امر بسیار عالی و تاثیر گذار در زندگی حضرت زین العابدین علیه السلام وجود داشت . که قابل الگو گیری و برای تمام شیعیان بویژه مبلغان و طلاب درسی بسیار نورانی می باشد:

1- امام سجاد علیه السلام 35 سال بعد از عاشورا صدا زد حسین حسین حسین علیه السلام . چرا که امام علی ابن الحسین بخوبی باور داشت که چراغ هدایتی و کشتی نجاتی بجز امام حسین علیه السلام در هیچ جای عالم وجود ندارد .

امام چهارم شیعیان به این یقین رسیده بود . که پیامبر اسلام فرمود در معراج مکتوبی بر طاق عرش الهی دیدم که نوشته بود " ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه ". تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

2- امام سجاد علیه السلام در این 35 سال دشمنی با ال علی علیه السلام بجای نا امید شدن از تبلیغ و پیشرفت مکتب اهل بیت علهم السلام و بجای انتظار از دیگران داشتن خود امام سجاد علیه السلام با پرداخت هزینه شروع کرد به خریدن غلام و کنیز و انها را به مدت یک سال نگه می داشت. و انها را در این یک سال تحت تعلیم و اموزش دین قرار می داد.( کاش میشد ماهم یک سال و بلکه یک عمر غلام امام سجاد علیه السلام میشدیم. هر چند که مگر ما ادعا این نداریم که شاگرد امام صادق علیه السلام هستیم ولی هیچ هنری نداشتیم ). و وقتی خوب دین را می اموختند اخر ماه رمضان به تضرع به درگاه الهی تمام انها را ازاد میساخت و بهترینها را تقدیم اجتماع می کرد.

شادکامی بازدید : 57 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

این سایت زیبا که بسیار با وب سایت shadkaez.ir شبیه هست . در صدد ان است که در رابطه با اموزش و ارزیابی و نقد تبلیغات در ایران بپردازد.

و از تمام مراجعین محترم دعوت می کنم که قدم زنجه کنند و سری به http://setareshohrat.ir/ که همان سایت نقد تبلیغات هست بزنید.

منتظرتان هستم.

شادکامی بازدید : 277 چهارشنبه 31 مرداد 1397 نظرات (0)

در شهر اراک مسجدی بسیار معتبر است که بسیاری از مومنان علاوه بر عبادات واجب در این مسجد با توسل و دعا نیز به حوائج دنیوی خود میرسند و بنده نیز بارها این مشکل گشایی را تجربه کردم و روش ان نیز این بود که میرفتم در مسجد و یکبار حدیث کسا را میخواندم و بی برو برگشت حاجت خود را می گرفتم خیلی خیلی خدای بزرگ و مهربان است

شادکامی بازدید : 273 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

شک بخودتت راه نده شاه کلید برای اجابت دعا در همه زمینه ها مادی ، معنوی ، جسمی ، روحی و هر نوع حاجتی داشته باشی از این دوتا خارج نیست

امتحان کن با اعتقاد راسخ که حتما حاجتت براورده میشود هر کسی که باشی اگر به یکی از این سه ذکری که من میگویم متوسل شوی حاجت روا میشوی

1.  اللهم انی اسئلک بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها ان تصلی علی محمد و ال محمد  ...حاجتت را از خدا بخواه

2. لعن الله علی ضاربیک و قاتلیک و غاصبی حقک یا فاطمه الزهرا ... حاجتت را از خدا بخواه

3 . اللهم العن ....2... ثم ..1.. و ..2.. ثم ..3..و ..2..ثم ..2..ثم ..2.. ثم ..2.. بعد حاجتت را از خدا بخواه ...................(کلمه جای اعداد را براحتی میتوانی حدس بزنی )

شادکامی بازدید : 297 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

ختم اول : عالم محقق و دانشمند پرهیزگار محمد باقر خراسانی قاینی بیرجندی می نویسد : « ....در سفر سوم که برای زیارت مشرف شدم در خواب دیدم کسی می گوید که : هرگاه کسی متوسل شود به حضرت عباس علیه السلام به این لفظ « عبدالله ابالفضل دخیلک » حاجت او بر آورده شود . مکرر حوائج عظام عظام برای احقر روی داد و در آن ها متوسل شدم به آن حضرت به این طریق . این ذکر شریف را چگونه و چه مقدار باید گفت ؟ بهتر آن است که پاسخ این پرسش را نیز از خود جناب محمد باقر بیرجندی بشنویم : «....ثقه ای [ مردی که به اعتماد کامل داشته است ] خبر داد مرا حاجت مهمه ای بود ، از جده [ مادر بزرگ ] خود شنیده بودم که هرگاه برای حاجتی هفت شب چهارشنبه متوسل به حضرت عباس علیه السلام شده این ورد ذکر [ عبدالله ابالفضل دخیلک ] را در هر یک از آن شبها صد مرتبه بخواند ، حاجت او برآورده شود ، چنین کردم ، و در شب چهارشنبه هفتم بر وجه فوق العاده حاجتم برآورده شد (2) » .

ختم دوم : عالم محقق و مورخ متتبع حاج ملا هاشم خراسانی قدس سره می فرماید : « از ختوم مجربه است که اگر کسی در یک مجلس  133 بار بگوید : « یا کاشِفَ الکَربِ عَن وَجهِ الحُسَینِ اِکشف کَربی بحَقّ اَخیکَ الحُسَینِ » به عدد هندسه لفظ عباس (3) خداوند حاجتش را برآورده خواهد کرد . »

نماز توسل به حضرت ابالفضل علیه السلام : عالم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم کلباسی قدس سره می نویسد : « ....از طرق [ و راه های ] توسل به آن حضرت نقل شده به خط مرحوم عمدة الفقهاء و المجتهدین شیخ العلماء الکلباسی رحمة الله علیه که برای رواشدن حاجات ، به نیت توسل به ابالفضل علیه السلام ، دو رکعت نماز بخواند ، در هر رکعت بعد از حمد ، به جای سوره صد مرتبه « یا حی یا قیوم » بگوید ، و بعد از نماز صدمرتبه بگوید : السلام علیک یا عباس ابن امیرالمومنین ».

 

شادکامی بازدید : 577 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

طریق اول: ابتدا باید چهار شب چهارشنبه‌ای را برگزیند که دو شب چهارشنبه آن در نیمه دوم ماه قمری واقع شده باشد و دو شب چهارشنبه دیگر یعنی سوم و چهارمین آنها در نیمه اول ماه بعدی قرار داشته باشد که به چهارده روزه اول ماه بعدی می‌رسد. عدد چهار برای این است که نام مبارک حضرت عباس(ع) دارای چهار حرف است (ع ب ا س).

سپس در هر شب چهارشنبه به تعداد یکصد و سی و سه بار سوره مبارکه (انّا انزلناه فی لیلة القدر) را با اخلاص قرائت کند، به طوری که کلمه آخرین این آیه مبارکه، که به (مطلع الفجر) ختم می‌شود، درست بر آخرین لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد ادا شود.

برای این منظور می‌تواند، آخرین باری که سوره مبارکه (انّا انزلناه) را می‌خواند، کلمه مطلع الفجر را بخواند تا لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد برسد.

  شب چهارشنبه چهارمی در حدود شب چهارده ماه قمری است که با نام مبارک قمر بنی هاشم قرابت دارد. ظهور ارتباط تحت هر نام که باشد در این شب انجام خواهد گرفت، به اذن خداوند دانا و مقام حضرت مولی اباالفضل العباس(ع).

طریق دوم: گویند در میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت به جای آورد در همان شب شروع به این ختم که منسوب به جناب ابی الفضل العباس(ع) است بنماید وتا چهل و یک شب به انجام رساند بدون تغییر وقت ادامه دهد، ولی خواندن را در شب آخر گرو نگه دارد تا وقتی که حاجت روا شود و بعد، آن را نیز بخواند و ختم چنین است: (یا من یجیب المضطرّ إذا دعاه و یکشف السوء یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا عبّاس بن علی بن ابی طالب الامان الامان الامان ادرکنی ادرکنی ادرکنی.

 ذکر هر یک از کلمات (الامان) و (ادرکنی) را تکرار کند نا نفس قطع شود، انشاءالله تعالی به مقصود می‌رسد.

طریق سوم: دیگر از طریق توسل به آن حضرت، زیارت آن حضرت است که بنا به مضمون روایات عدیده وسیله تقرب به خداوند و آمرزش گناهان و انجام مطالب و روا شدن حاجات اهل ایمان است چنان چه به روایت منقول از مصباح الزائرین ابن طاووس وارد شده است و از جمله اعمال زیارت شریفه این است که دو رکعت نماز زیارت به جا آورده و بعد از آن بخواند: زیارت نامه حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در مفاتیح‌الجنان می‌باشد.

طریق چهارم: از جمله‌ ختم‌های مجرب برای حوئج بزرگ و ادای دین آن است که: شب جمعه غسل نماید شبهای بعد، غسل کردن ضرورتی ندارد پس در شب اول که همان شب جمعه است و شبهای دیگر هر شب هزار مرتبه بگو:

اللهم صل علی محمد و آل محمد.

شب شنبه: اللهم صل علی امیرالمؤمنین.

شب یکشنبه: اللهم صلّ علی فاطمة.

شب دوشنبه: اللهم صلّ علی الحسن.

شب سه شنبه: اللهم صلّ علی الحسین.

شب چهارشنبه: الله صل علی علی بن الحسین.

شب پنجشنبه: اللهم صل علی محمد بن علی.

شب جمعه دوم: اللهم صلّ علی جعفر بن محمد.

شب شنبه: الله صلّ علی موسی بن جعفر.

شب یکشنبه: اللهم صلّ علی علی بن موسی.

شب دوشنبه: اللهم صلّ علی محمد بن علی.

شب سه شنبه: اللهم صلّ علی علی بن محمد.

شب چهارشنبه:‌ اللهم صلّ علی الحسن بن علی.

شب پنجشنبه: اللهم صلّ علی الحجة بن الحسن.

شب جمعه سوم: اللهم صلّ علی العباس الشهید.

به این ترتیب دو هفته طول می‌کشد.

طریق پنجم: کیفیت توسل به ذیل عنایت حضرت قمر بنی‌هاشم(ع): شب چهارشنبه دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز 133 بار بگوید

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین علیه السلا

اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام

و هفت شب چهارشنبه صد مرتبه بگوید:

ای ماه بنی‌هاشم خورشید لقا عباس          

ای نور دل حیدر شمع شهداء عباس

از محنت و درد و غم ما رو به تو آوردیم    

دست من بی‌کس گیر از بهر خدا عباس

طریق ششم: عبّاس‌ در حروف‌ ابجد مطابق‌ با عدد 133 است‌. به‌ تجربه‌ رسیده‌ که‌ اگر کسی‌ برای‌ برآورده‌شدن‌ حاجت‌ و رفع‌ گرفتاری‌، بعد از نماز روز جمعه‌، 133 مرتبه‌ رجاءً بگوید: «یا کاشف‌ الکرب‌عن‌ وَجه‌ الحسین‌ اکشف‌ لی‌ کربی‌ بحق‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)»حاجت‌ او برآورده‌ و گرفتاریش‌ برطرف‌ می‌شود.

طریق هفتم:  اشخاصی‌ که‌ در بیابان‌ تشنه‌ و در معرض‌ هلاکند، توسّل‌ جستن‌ به‌ ابی‌ القربه‌ «یااباالقربة‌» موءثّربوده‌ و بدین‌ وسیله‌ رفع‌ تشنگی‌ از آنان‌ می‌شود. این‌ امر نیز تجربه‌ شده‌ است‌.

طریق هشتم:جندی‌ مرحوم‌ بیردر کتاب‌ شریف‌ کبریت‌ احمر می‌نویسد: در سفر عتبات‌ عالیات‌ در عالم‌ رؤیادیدم‌ اگر کسی‌ بگوید:«عبدالله اباالفضل‌ دَخیلُک‌» حاجت‌ او برآورده‌ شود. پس‌ از آن‌ احقر مکرّر به‌آن‌ عمل‌ کردم‌ و حوائج‌ مهم‌ و بزرگی‌ بر آورده‌ شد

طریق نهم: به‌ تجربه‌ رسیده‌ است‌ که‌ نذر برای‌ ام‌ّالبنین‌ (ع‌) و اطعام‌ مستمندان‌ به‌ نام‌ اباالفضل‌ (ع‌)، برای‌برآورده‌ شدن‌ حاجت‌ مؤثر است‌.

طریق دهم: از مرحوم‌ آیت‌الله العظمی‌ آقای‌ حاج‌ سیّد محمود حسینی‌ شاهرودی‌ «قدس‌سره‌» نقل‌ شده‌است‌ که‌ فرموده‌ بود: من‌ در مشکلات‌، صد مرتبه‌ صلوات‌ برای‌ مادر حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌(ع‌)، ام‌ البنین‌، می‌فرستم‌.

طریق یازدهم: چهار شب‌ جمعه‌، ده‌ مرتبه‌ سورة‌ یس‌، بدین‌ طریق‌: شب‌ جمعة‌ اوّل‌ سه‌ مرتبه‌ ؛ شب‌ جمعه‌ دوّم‌ سه‌ مرتبه‌ ؛ شب‌ جمعه‌ سوّم‌ سه‌ مرتبه‌: شب‌ جمعة‌چهارم‌، یک‌ مرتبه‌ سوره‌ یس‌ به‌ نیابت‌ از حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) و هدیه‌ برای‌ مادرش‌ام‌ّالبنین‌ بخواند، ان‌ شاءالله حاجت‌ رواگردد.

طریق دوازدهم: یکی‌ از ختمهای‌ مجربه‌ راجع‌ به‌ حضرات‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) و جناب‌ حضرت‌ اباالفضل‌ (ع‌) رابدین‌ منوال‌ گفته‌اند: به‌ نیّت‌ قربت‌ مطلقه‌ دو رکعت‌ نماز حاجت‌ بخواند و هزار و چهارصد مرتبه‌ذکر صلوات‌ هدیة‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) بخواندو صد مرتبه‌ نیز هدیه‌ به‌ پیشگاه‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌ (ع‌)، که‌ بوّاب‌ در گاه‌ آل‌ محمّد (ع‌) و باب‌ ولایت‌ است‌، بفرستند و حاجت‌ خود را بطلبند،ان‌ شاءالله تعالی‌ روا می‌شود.

طریق سیزدهم: بین‌ نماز مغرب‌ وعشاء، دو رکعت‌ نماز حاجت‌ بخواند تاچهل‌ ویک‌ شب‌، و توسّل‌ کثیرالبرکات‌حضرت‌ ابوالفضل‌ العباس‌ (ع‌) جوید، بدین‌ طریق‌: بعد از نماز، اوّل‌ ذکر شریف‌ صلوات‌، وسپس‌کلمات‌ زیر باتوجه‌ کامل‌ خوانده‌ شود (ضمناًچهل‌ شب‌ که‌ تمام‌ شد، باید یک‌ شب‌ آخر از چهل‌شب‌ را گرو نگاهداشت‌، تا وقتی‌ که‌ حاجت‌ برآورده‌ شد، آنگاه‌ بجاآورد). کلمات‌ مزبور این‌ است‌:«یامَن‌ یجیب‌ المضطرَّ اذا دعاه‌ و  یکشف‌ السوء یا رب‌ یارب‌ یارب‌ یاعباس‌ بن‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌الامان‌ الامان‌ ادرکنی‌ ادرکنی‌ ادرکنی‌»

جملات‌ آخر را تکرار نماید تا نفس‌ قطع‌ شود؛ ان‌شاءالله حاجت‌ روا می‌شود

طریق چهاردهم: مؤلف‌ «مکین‌ الاساس‌» آورده‌ است‌: ثقه‌ای‌ خبر داد مرا که‌ حاجت‌ مهمی‌ داشتم‌. از پیره‌ زال‌ جدّه‌ خود شنیده‌ بودم‌ که‌ هر گاه‌ کسی‌ برای‌قضای‌ حاجتش‌، هفت‌ شب‌ چهارشنبه‌ متوسّل‌ به‌ حضرت‌ عبّاس‌ شده‌ و در هر یک‌ از شبهای‌مزبور صد مرتبه‌ ورد زیر را بخواند، حاجت‌ او به‌ شکل‌ غیر عادی‌ برآورده‌ خواهد شد. و آن‌ این‌است‌:

ای‌ ماه‌ بنی‌ هاشم‌، خورشید لقا عبّاس‌ای‌ نور دل‌ حیدر، شمع‌ شهدا عبّاس‌

از درد و غم‌ ایام‌ ما رو به‌ تو آوردیم‌دست‌ من‌ مسکین‌ گیر از بهر خدا عباس‌

نظیر این‌ توسّل‌ را مرحوم‌ حاجی‌ میرزا حسین‌ تهرانی‌ نجل‌ حاجی‌ میرزا خلیل‌ (از علمای‌ زاهدعصر مشروطه‌) عمل‌ کرده‌ بودند، درد پای‌ ایشان‌ فوراً ساکت‌ شده‌ و دیگر عود نکرده‌ بود.

طریق پانزدهم: یکی‌ از مؤثقین‌ محترم‌ که‌ سالهای‌ متمادی‌ مجاور کربلا بود، در شب‌ یکشنبه‌ربیع‌ الثانی‌ 1414  در حرم‌ مطهّر کریمة‌اهل‌ بیت‌ حضرت‌ فاطمه‌ معصومه‌ (ع‌) نقل‌ کردند:

صاحب‌ کتاب‌ معالی‌ السبطین‌، مرحوم‌ شیخ‌ مهدی‌ مازندرانی‌ سال‌ 1358 هجری‌ قمری‌ در کربلاایام‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ در چند منبر می‌رفت‌ و آخرین‌ منبرش‌ در رواِ حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌بود. مرحوم‌ مازندرانی‌ یک‌ شب‌ فرمودند: هر کسی‌ فرداشب‌ به‌ اینجا یعنی‌ به‌ رواِ حضرت‌ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) بیاید، تحفه‌ای‌ به‌ او خواهم‌ داد. فرداشب‌ ما نیز در آن‌ مجلس‌ حاضر شدیم‌.

ایشان‌، توسل‌ و ختمی‌ برای‌ حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) نقل‌ کرد که‌ انجام‌ آن‌ وقت‌ معیّن‌ وساعت‌ و روز مشخصی‌ ندارد. طریقه‌ ختم‌ را این‌ طور بیان‌ فرمودند: ابتدا 133 مرتبه‌ صلوات‌بفرستید«اللّهم‌ صل‌ّعلی‌ محمد و آل‌ محمد» نیز 133 مرتبه‌ بگوید: «یا عباس‌، یا عباس‌» و بعد ازآن‌ مجدداً133 مرتبه‌ بگوید: «اللّهم‌ صل‌ علی‌ محمد و آل‌ محمد». و این‌ عمل‌ را هر روز انجام‌ دهدتاحاجتش‌ برآورده‌ شود.

ناقل‌ مطلب‌ افزودند: من‌ برای‌ برآمدن‌ حاجتی‌، بعد ازاتمام‌ ماه‌ رمضان‌ مزبور، از همان‌ روز اول‌شوال‌ این‌ ختم‌ را شروع‌ کردم‌ ؛ روز هشتم‌ شوال‌ حاجتم‌ برآورده‌ شد. خواسته‌ من‌ این‌ بود: من‌ درکربلا بودم‌ و مادرم‌ در ایران‌ به‌ سر می‌برد و می‌خواستم‌ وی‌ نیز به‌ کربلا بیاید. حضرت‌ عباس‌ (ع‌)عنایت‌ فرمودندو حاجتم‌ ـ آمدن‌ مادر به‌ کربلا ـ رواشد.

طریق شانزدهم: از بیاض‌ خطّی‌ موجود در کتابخانه‌ مرحوم‌ آیت‌الله العظمی‌ آقای‌ حاج‌ سیّد محمدرضاگلپایگانی‌ «ره‌» طریقه‌ ختم‌ و توسّل‌ به‌ حضرت‌ عباس‌ (ع‌) را این‌ چنین‌ نوشته‌ است‌:

از شب‌ جمعه‌ یا شب‌ دوشنبه‌، قبل‌ از نماز صبح‌ شروع‌ تا وقت‌ نماز صبح‌ تمام‌ شود، دوازده‌ روز، وهر روز یکصد و سی‌ وسه‌ مرتبه‌ بخواند:

ای‌ ماه‌ بنی‌ هاشم‌ خورشید لقا عبّاس‌ای‌ نور دل‌ حیدر شمع‌ شهدا عبّاس‌

از دست‌ غم‌ دوران‌ من‌ رو به‌ تو آوردم‌دست‌ من‌ بیکس‌ گیر از بهر خدا عبّاس‌

طریق هفدهم: آیت‌ الله سیّد نورالدین‌ میلانی‌ فرمودند: مرحوم‌ آیت‌الله آقای‌ سیّد محمد رضا بروجردی‌«قدس‌سره‌» از علمای‌ بزرگ‌ حوزة‌ علمیه‌ کربلا بودند که‌ اخیراً در مشهد مقّدس‌ در جوار حرم‌مطهر حضرت‌ ثامن‌الائمّه‌ علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا ـ علیه‌ آلاف‌ التحیة‌و الثناء ـ سکنا گزیده‌ بودند. ازایشان‌ در عداد مراجع‌ یاد می‌شد ولی‌ عمرش‌ وفا نکرد.

مرحوم‌ بروجردی‌، آن‌ زمان‌ که‌ در کربلا ساکن‌ بودند، برای‌ آشتی‌ و حسن‌ رفتار بین‌ عیال‌ ومادرشان‌ به‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌ (ع‌) متوسّل‌ می‌شوند و نتیجه‌ خوبی‌ می‌گیرند، به‌ طوری‌ که‌صفا و صمیمیت‌ کامل‌ بین‌ همسر و مادر ایشان‌ برقرار می‌گردد

. توسّل‌ ایشان‌ به‌ این‌ نحو بوده‌ است‌: طبق‌ مشهور 133 بار به‌ عدد نام‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌(ع‌)، ذکر «یا کاشف‌ الکرب‌ عن‌ وجه‌ الحسین‌ اکشف‌ کربی‌ بحق‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌).

طریق هجدهم:  و نقل‌ کرده‌اند که‌ مرحوم‌ آیت‌ الله شیخ‌ محمّد حسین‌ اصفهانی‌ (معروف‌ به‌ کمپانی‌) «قدس‌سره‌» می‌فرمودند: این‌ ذکر، صحیحش‌ این‌ است‌: «یاکاشف‌ الکرب‌ عن‌ وجه‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)اکشف‌ کربی‌ بوجه‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)». مرحوم‌ اصفهانی‌، استاد مرحوم‌ پدرم‌، آیت‌الله العظمی‌آقای‌ سیّد محمّد هادی‌ میلانی‌ «قدس‌ سره‌» بودند و منزل‌ مازیاد تشریف‌ می‌آوردند.

بروز کرامت‌ در «وادی‌ البکا»

در دیوان‌ ملّا عبّاس‌ شوشتری‌، متخلص‌ به‌ شباب‌ (چاپ‌ 1312) آمده‌ است‌:

چون‌ سال‌ هزارو سیصد و نه‌از هجرت‌ ختم‌ انبیاشد

هنگام‌ زوال‌ روز عاشورکز غم‌ قد آسمان‌ دوتاشد

از بهر زیارتی‌ که‌ آن‌ روزمخصوص‌ شهید کربلاشد

از شیعه‌ جماعتی‌ در اینجامشغول‌ زیارت‌ و بکاشد

درحین‌ زیارت‌، ازهمین‌ کوه‌اظهار کرامتی‌ به‌ ماشد

از وی‌ قطرات‌ خون‌ پدیداردرماتم‌ سبط‌ مصطفی‌ شد

یک‌ قطره‌ نه‌، بل‌ هزار قطره‌یک‌ جانه‌، بل‌ هزار جاشد

زین‌ کوه‌ گذشته‌ بود خونین‌هر سنگی‌ از این‌ زمین‌ جداشد

شک‌ نیست‌ که‌ در چنین‌ مقامی‌گر از حق‌ اجابت‌ دعاشد

این‌ رتبه‌ چه‌ دیده‌ شد از این‌ کوه‌در وی‌ بنیان‌ این‌ بناشد

بگریست‌ چو خون‌ به‌ شاه‌ مظلوم‌موسوم‌ به‌ وادی‌ البکاشد

این‌ واقعه‌ بر(شباب‌)واحباب‌گر کشف‌ شد از ره‌ صفا شد

?  نذر قرآن برای حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم(ع)

  صاحب گنجینه دانشمندان در حالات مرحوم سید محمد علی دزفولی متوفی ماه رجب سال 1333 قمری می‌نویسد:

 ایشان از اول طلوع آفتاب تا مقداری از بعد از ظهر، یک قرآن ختم می‌کرد و پس از آن فریضه ظهر را انجام می‌داد. وی از اول ماه رجب تا پانزدهم، پانزده قرآن کریم می‌کرد که پانزدهمین آن را هدیه به محضر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و باقی آنها هدیه به پیشگاه چهارده معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) بود در روز شانزدهم ماه رجب پس از ختم‌های قرآن کریم، مرحوم آیةالله آقا سید ابراهیم غفاری که از مجتهدین و مراجع دزفول در عصر خود بود، به عنوان عیادت و ملاقات مرحوم آقا سید محمدعلی دزفولی تشریف آورد و اظهار داشت که من،‌ امروز تصمیم ملاقات نداشتم اما فلان زن علویه رحمةالله‌علیها دیشب خوابی دیده بود، و خواب خود را به من گفت و تذکری شد که امروز به ملاقات شما نایل شوم.

 علویه گفت: خواب دیدم که خدمت حضرت ابوالفضل العباس(ع) مشرف شدم. عرض کردم عمو کجا تشریف داشتید؟ فرمودند: امروز به عیادت آقا محمدعلی فرزند حاج سیدعبدالله رفته بودم و از آنجا می‌آیم و مرحوم سید محمد به سجده می‌افتد و پس از فراغت از سجده می‌فرماید: سجده‌ام سجده شکر بود، زیرا اول ماه شروع به تلاوت قرآن کرده بودم تا دیروز که موفق به پانزدهمین ختم قرآن شدم و آخرین آن را در روز گذشته به حضرت اباالفضل العباس(ع) اختصاص داده بودم سپس می‌افزاید: خواب علویه از رؤیاهای صادقه بوده و علامت این است که این ضعیف پذیرفته شده است،‌ چون حضرت ابوالفضل العباس(ع) فرموده به عیادت من آمده‌اند

?  عریضه

از یادداشت‌های حجةالاسلام آقای شیخ احمد قاضی زاهدی گلپایگانی

لذ باقتاب ابی الفضل الذی             کابیه المرتضی یحمی حماه

 این عریضه به خط والد مرحوم یافتم که سزاوار است نیازمندان و گرفتاران به این کیفیت دست به دامان قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) بزنند و به وسیله آن جناب از خداوند متعال حاجت خواه شوند:

بسم الله الرحمن الرحیم

هذه رقعة عبدک … ابن … زاد … اگر صاحب عریضه مرد باشد، و اگر زن است می‌نویسد: هذه رقعة امتک … بنت… زادة … والسّلام علیک یا مولای یا سکینة یا عبّاس بن امیرالمؤمنین علیه السّلام و ان تقضی حاجتی انّ بینی و بین الله تعالی ذنوبا قد اثقلت ظهری و اطالت فکری و سلبتنی بعض لبّی و غیّرت خطیر نمعة الله عندی و منعتنی من الرّقاد و ذکرها یتقلقل احشائی و قد هربت الی الله و الیک یا عبّاس ابن امیرالمؤمنین ان تقضی حاجتی اسئلک بحقّ ابیک و بحقّ اخیک الحسین و اخوانک صلوات الله علیهم اجمعین.

حقیر گوید: در نسخه این عریضه نسخه بدل‌هایی مشاهده می‌شود که از احتیاطات مرحوم ابوی به شمار می‌رود و آنچه قلمی گردید به نظر اقرب الی الصواب آمد. مطلب دیگر آنکه این عریضه هم باید به کربلا فرستاده شود و در ضریح مطهر باب الحوائج انداخته شود. فنسال الله تبارک و تعالی ان یرزقنا زیارة قبره و شفاعته فی الدنیا والاخرة.

توضیحا در این عریضه هم مانند سایر عریضه‌ها حوائج صریحا باید نوشته شود. اخیرا نسخه این رقعه را هم در کتاب دعایی یافتم که عبارت اول آن چنین است: (من العبد الذّلیل الی المولی الجلیل الکریم سلام الله علیک یا مولای).

منبع نرم افزار پیام عاشورا

 

شادکامی بازدید : 401 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

 

لوح برکت کسب و کار لوح بركت كسب و كار

وفقی که مشاهده می‌کنید یک طلسم ترکیبی از اسمآء الحسنی است و برای اماکنی که به عنوان محل کسب نامیده می‌شوند، دارای کاربرد است.

این صورت شریفه را می‌بایستی که بر روی قطعه‌ای پوست آهو و با مرکب مشک و گلاب و زعفران تهیه و روی دیوار در جهت قبله نصب نمود. ان‌شآءالله به برکت اسامی متبرکه مندرج در آن، کسب و کار در آن محل رونق خواهد گرفت.

زمان تهیه این وفق، دهه نخست ماه قمری و در ساعت و روزی سعد است و بخورش باید شیرین باشد.

نکته‌ای که نباید از قلم انداخت این است که این گونه دستورات صرفا برای افرادی نتیجه بخش هستند که اهل انجام واجبات شرعیه می‌باشند

شادکامی بازدید : 551 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

- قویترین آیات با خواص رزق و روزی در لوح

آیات رزق و روزی

اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَن يَشَاء وَهُوَ الْقَوِيُّ العَزِيزُ

وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا

لِيُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا   إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا

إنَّ هَذَا لَرِزْقُنَا مَا لَهُ مِن نَّفَادٍ

إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ

قُلْ إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِوَیَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَیْءٍ فَهُوَ یُخْلِفُهُ وَهُوَخَیْرُ الرَّازِقِینَ

ان أکرمکم عند الله أتقاکم ان الله علیم خبیر

هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ

 

شادکامی بازدید : 221 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

روش دعا کردن و انواع دعا

 

ابو بصیر از حضرت صادق – علیه السلام – در مورد دعا و بالا بردن دستھا سوال کرد؛ فرمودند:
•    على خمسه اوجه : اما التعوذ فتستقبل القبله بباطن کفیک ، و اما الدعاء فى الرزق فتبسط کفیک و تفضى بباطنھما الى السماء، و اما التبتل فا یماوک باصبعک السبابه ، و اما الا بتھال فترفع یدیک مجاوزا بھما راسک ، و اما التضرع ان تحرک اصبعک السبابه مما وجھک و ھوالدعاء الخیفه .

یعنى : پنج صورت دارد:
اول – براى پناه بردن به خدا، کف دو دست را باید رو به قبله قرار دھى .
دوم – براى طلب روزى ، دستھایت را مى گشایى و کف آن را به طرف آسمان مى گیرى .
سوم – براى انقطاع به درگاه خدا با انگشت سبابه اشاره مى کنى .
چھارم – براى زارى کردن ، دستھایت را کشیده از سرت ھم بالاتر مى برى .
پنجم – براى تضرع ، انگشت سبابه را در برابر رویت حرکت مى دھى که این دعاى ترس است .

از محمد بن مسلم روایت است که امام صادق – علیه السلام – فرمود:
•    مر بى رجل و انا ادعو و فى صلاتى بیسارى فقال : یا عبد الله ، بیمینک فقلت : یا عبد الله ، ان لله تبارک و تعالى حقا على ھذه کحقه على ھذه .

یعنى : مردى از کنارم گذشت در حالى که من در نماز بوده ، دست چپم را براى دعا بلند کرده بودم ، به من گفت : اى بنده خدا! با دست راستت دعا کن ، گفتم : اى بنده خدا! ذات اقدس الیه حقى بر این دست دارد ھمانند حقى که بر آن دست دارد).

و نیز فرمود:
•     الرعبه تبسط یدیک و تظھر باطنھما، و الرھبه تبسط یدیک و تظھر ظاھر ھما، و التضرع تحر؟السبابه الیمنى یمینا و شمالا، و التبتل تحرک السبابه الیسرى ترفعھا الى السماء رسلا، و تضعھا رسلا والا بتھال تبسط یدیک و ذراعیک الى السماء، والا بتھال حین ترى اسباب البکاء .

یعنى : رغبت (و میل ) آن است که دو دست را گشوده ، باطنش را ظاھر سازى .
رھبت (و ترس ) آن است که دو دست را گشوده ، پشتش را ظاھر نمایى .
تضرع آن است که انگشت سبابه دست راست را به سمت راست و چپ ، حرکت دھى .
تب تل (و انقطاع ) آن است که انگشت سبابه دست چپ را به آھستگى بالا و پایین ببرى .
و ابتھال (و زارى ) آن است که ھر دو دست و ھر دو ذراع را به سوى آسمان بگشایى که ابتھال در وقت فراھم شدن وسایل گریه است .

از سعید بن یسار نقل شده است که حضرت صادق – علیه السلام – فرمود:
•    ھکذا الرغبه و ابرز باطن راحتیه الى السماء. و ھکذا الرھبه و جعل ظھر کفیه الى اسماء. و ھکذا التضرع و حرک اصابعه یمینا و شمالا. و ھکذا التبتل یرفع اصابعه مره و یضعھا اخرى . و ھکذا الا بتھال و مد یده تلقاء وجھه و قال : لا تبتھل حتى ترى الدمعه .

یعنى : رغبت اینگونه است : در حالى که حضرت باطن دو دست ، خود را به سوى آسمان آشکار کرده بود.
رھبت اینگونه است : در حالى که پشت دو دست خود را به سوى آسمان گرفته بود.
تضرع اینگونه است : در حالى که انگشتنانش را به سمت راست و چپ حرکت مى داد.
تبتل اینگونه است : در حالى که انگشتانش را بالا و پایین مى برد.
ابتھال اینگونه است : در حالى که دستش را در برابر صورتش کشیده بود، آنگاه فرمود. ابتھال نکن مگر آنکه اشک را ببینى .

در حدیث دیگر آمده است که :
•     الا ستکانه فى الدعاء ان یضع یدیه على منکبیه .
یعنى : فروتنى در دعا، قرار دادن دستھاست بر دوشھا.

عده الداعى، جمال السالکین شیخ احمد بن فهد حلى (ره)، ترجمه حسین غفارى ساروى

شادکامی بازدید : 195 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

قمر در عقرب چیست – محاسبه زمان قمر در عقرب

 

قمر در عقرب چیست – محاسبه زمان قمر در عقرب , معنی قمر در عقرب , قمر در عقرب سال ۹۴ , روش محاسبه ایام قمر در عقرب , روزهای قمر در عقرب , فرمول قمر در عقرب

قمر در عقرب همان است که قمر (ماه ) زمانی که یک دور کامل در هر ماه قمری بدور زمین میگردد یک بار از برج عقرب عبور کند که با چشم غیر مسلح قابلیت رویت ندارد. نکته این است که در برخی ماهها مثل ماه تیر در تابستان ، قمر در زمان شب از صورت فلکی عقرب گذر مینماید. در مقابل ، در ماههایی مثل آبان ماه عبور قمر از برج عقرب در روز است (بخاطر اینکه در این ماه خورشید در برج عقرب قرار دارد) برج عقرب ، هشتمین برج در شمارش دایره البروج (از بروج دوازده گانه) میباشد که خورشید در آبانماه و فقط سالی یکبار در آن وارد میشود. طول این مدت برای ماه در هر بیست و هفت روز یکبار است.
واقع بر این است که هر کدام از بروج فلکی (بروج دوازده گانه) بطور میانگین ۳۰ درجه از حرکت شمس بر دایره البروج است و هماهنگ با یک ماه شمسی است که البته یک دوازدهم سال است.
صورت فلکی عقرب از جمله صور فلکی منطقه البروجی میباشد. (نام دیگر صورت فلکی ، پیکر آسمانی است و به واقع به گروهی از ستاره ها که شکل و پیکربندی خاصی دارند صورت فلکی نام نهاده اند که تقسیم بندی و نامهای مختلفی بر آنها مترتب است و از جمله میتوان به صور فلکی آبمار ، قنطورس ، قیفاووس ، عقرب ، دوپیکر ، ذات الکرسی ، ماکیان ، برساووش و دلفین اشاره نمود. توضیح اینکه ، مثلا جهت قیفاووس شمالی و مساحت آن ۵۸۸ درجه مربع میباشد.) نکته دیگر این است که برج عقرب خط سیر شمس است در آبانماه که مدت آن حدود ۲۹ روز و ۲۱ ساعت است و حدود دو هزار سال پیش بدلیل اینکه از این برج میگذشته نام مذکور را بر آن نهاده اند. نکته مهم این است که به علت تقدیم محوری ارض (حرکت تقدیمی زمین با دور تناوبی ۲۶۰۰۰ ساله ) صور فلکی با بروج فلکی همنام خود انطباق ندارند و جابجایی به اندازه یک برج اتفاق افتاده (که این مبحث ، خود مجال دیگری را می طلبد)
همانگونه که قبلا ذکر شده است در هر ماه قمری ، طول زمان این واقعه (عبور ماه از برج عقرب) در دو یا سه روز متوالی است.
اینکه قمر در عقرب در بروج در چه ساعتی حادث است ، فرمول ذیل خود گویای مطلب است :
در حمل از روز ۱۶ تا نصف روز ۱۸
در ثور از نصف روز ۱۳ تا آخر روز ۱۵
در جوزا از روز ۱۱ تا نصف روز ۱۳
در سرطان از نصف روز ۸ تا آخر روز ۱۹
در اسد از اول روز ۶ تا نصف روز ۸
در سنبله از نصف روز ۳ تا آخر روز ۵
در میزان از اول ماه تا نصف روز ۳
در عقرب از ۲۸ تا آخر ماه
در قوس از روز ۲۶ تا نصف روز ۲۸
در جدی از نصف روز ۲۲ تا آخر روز ۲۳
در دلو از روز ۲۱ تا نصف روز ۲۳
در حوت از روز ۱۸ تا آخر روز۲۰

برگرفته از مطالب دکتر احمدرضا بابایی

شادکامی بازدید : 225 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

برای فروش اجناس و متاع :

برای فروش اجناس و متاع هفت مرتبه این آیه را بر پیاله ای از آب خوانده سپس آن را بر اجناس خویش بپاشد

( اگر آب برای آن ها ضرر نداشته باشد ) به زودی به فروش خواهد رفت . بسیار مجرب است .

بخشی از آیه ۱۱۱ سوره توبه :

وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

شادکامی بازدید : 197 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

 

دعای فروش کالا و خانه:

در برخی از کتب آمده که هر گاه کالایی فروش نشود این آیات را بر کاغذی نویسد و در آن نهد از غیب مشتری می رسد (ان شاء الله): 


آیه  40 و 41 سوره بقره

 یابَنى اِسْرائیلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِىَ الَّتى اَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ وَ اَوْفُوا بِعَهْدى اُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَ اِیّاىَ فَارْهَبُونِ.

 وَآمِنوُا بِما اَنْزَلْتُ مُصَدِّقَاً لِما مَعَكُمْ وَ لاتَكُونُوا اَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَلاتَشْتَرُوا بِآیاتى ثَمَنَاً قَلیلَاً وَ اِیّاىَ فَاتَّقُونِ.


بخشی از آیه 111 سوره توبه


«
وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذي بايَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيم» 


و آیه مذکور را هفت بار بر ظرفی آب بخواند و بر روی کالا بپاشد و باید کالای نا مشروع نباشد


همچنین بر دیوار محل این بخش از آیه دهم سوره کهف را بنویسد


«
رَبَّنا آتِنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ هَيِّئْ لَنا مِنْ أَمْرِنا رَشَدا»(1


و برخي اساتيد هم فرموده اند در آن ملك برود و آنجا سوره كهف بخواند .


 
پی نوشت ها:
1.
مقدم، سید محمد تقی، ختوم و اذکار، مشهد، مقدم، 1383ش، ج 1، ص 202

 

شادکامی بازدید : 192 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

توسل به امام جواد علیه السلام :

از امور مجربه توسل به امام جواد علیه السلام میباشد . آن را ۱۴ مرتبه در ۹ روز بخوانید برای رسیدن به حوائج

و خصوصا فروش منزل و ازدواج کردن مجرب است .

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِ‏ وَلِيِّكَ‏ مُحَمَّدِ بْنِ‏ عَلِيٍ‏ إِلَّا جُدْتَ‏ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى مَنْ وَسِعَكَ وَ وَسَّعْتَ

عَلَيَّ رِزْقَكَ وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ

 

 خواندن این توسل را بعد از هر نماز برای اداء کردن قرض ها نیز مجرب دانسته اند

شادکامی بازدید : 127 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

 

جهت غنی و توانگری :

هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن زیاد بخواند و بعد از آن تکبیر گوید اگر درویش باشد

مستغنی گردد . بعضی از بزرگان این دستور را به تجربه رسانیده اند

آیه 111 سوره بنی اسرائیل :

وَقُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَم يَكُن لَّهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلَّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 103

شادکامی بازدید : 154 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

جهت پر خیر و برکتی کیسه :

اگر کسی از اهل بازار سوره مبارکه حجر را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در کیسه خود نهد

نقد کیسه و منافع او بسیار شود و مردم معامله با او را دوست دارند

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 98

شادکامی بازدید : 155 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

چنانچه نیاز به پول دارید :

چنانچه نیاز به پول دارید آیه شریفه  سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا به عدد حروف اسم خودتان تکرار کنید . این

عمل مجرب است

منبع : مخازن ج 1 ص 379 و 380

شادکامی بازدید : 162 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

ایجاد آرامش و درمان بی خوابی :

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده:  ... و اگر كسی كه اضطراب شدید دارد سوره تحریم را

قرائت نماید آرامش پیدا می کند و اگر بر بیمار صرعی بخوانند به هوش آید و اگر برای کسی که بی خوابی و

شب بیداری به سراغش آمده بخوانند موجب خوایدن او می شود...

 



منبع : تفسیرالبرهان، ج5، ص 417

شادکامی بازدید : 201 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

 

جهت رویت حضرت رسول صل الله علیه و  آله در خواب :

در کتاب شفاء الصدور ار پیامبر اکرم صل الله علیه و آله نقل شده است هر کس در هنگام خواب این آیات هفت

گانه را سه مرتبه به قصد دیدن من در خواب تلاوت کند مرا خواهد دید :

 

وَكَفَى بِاللّهِ وَلِيًّا وَكَفَى بِاللّهِ نَصِيرًا وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًاَ وَ كَفى‏ بِرَبِّكَ هادِياً وَ نَصِيراوَ كَفَى اللَّهُ

الْمُؤْمِنِينَ الْقِتالَ وَ كانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزاً



و هم چنین در همین روایت آمده است که اگر به بلایی گرفتار شده باشد و هفتاد مرتبه مخلصانه بخواند از

 آن بلا رهایی یابد و هر کس بخواهد غنی و بی نیاز گردد هفتاد مرتبه بخواند اگر بر مریضی هفت بار بخوانند

و بر او بدمند بهبودی یابد ان شاء الله .

 

 

منبع : شفاء الصدور ص 89

شادکامی بازدید : 3773 چهارشنبه 17 آذر 1395 نظرات (0)

 

عین علی علیه السلام

"... بهشت، حقیرتر از آن است که، علی در آن بگنجد، و فقیرتر از آن که، بتواند به حسین و زینب پاداش دهد، شرم می‌کند که درِ خانه‌ی گلینِ فاطمه را بزند، و در برابرِ ساکنانِ آن، که حاملانِ روحِ خدایند، و مسجودِ ملائک، و مُثُلِ افلاطونی‌ی ارزش‌ها و آرمان‌های انسان، نامِ جایزه را بر زبان آورد..."

"... علی کسی است که، نه تنها با اندیشه و سخنش، بلکه با وجود و زندگی‌ و نامش، به همه دردها و نیازها و همه احتیاج‌های چندگونه بشری، در همه دوره‌ها، پاسخ می‌دهد..."

عماربن یاسر گوید: روزی با ناراحتی نزد مولایم امیرالمومنین علیه السلام رفتم، وقتی مرا ناراحت دید، فرمود: تو را چه شده است؟

 

عرض کردم: قرضی دارم که صاحبش به دنبال آن آمده و قادر به پرداخت آن نیستم.

حضرت به سنگی اشاره کرد و فرمود: آن سنگ را بردار و قرضت را ادا کن.

عرض کردم: آن که سنگ است.

فرمود:

خداوند را به من بخوان تا برایت طلا شود.

عمار گوید: خداوند را به اسم مولایم خواندم که سنگ طلا شد.

حضرت به من فرمود: مقدار نیازت را از آن بردار.

عرض کردم: چگونه آن را نرم کنم و بردارم؟

فرمود:

ای کسی که یقین ضعیف داری! خداوند را به اسم من بخوان تا برایت نرم شود، همانا خداوند به اسم من آهن را برای داود نرم کرد.

عمار گوید: پس خداوند را به اسم آن حضرت خواندم؛ نرم شد و مقدار نیازم را از آن برداشتم.

سپس آن حضرت فرمود: خداوند را به اسم من بخوان تا بقیه آن سنگ شود همچنان که بود.وخواندم چنین شدکه فرمودند.

 

منبع:مشارق انوارالیقین،ص271

 

کتب مختلفه در تاثیرات و فواید مجربه لوح عین حضرت علی (ع) سخن گفته اند. در کتاب جامع الفوائد فی اسرار المقاصد مرحوم حبیب بن موسی‌الرضا افشاری ارومیه‌ئی نجفی در زمینه لوح عین خواص فراوانی ذکر گردیده و این لوح شریف را بسیار مجرب دانسته است.

بدانکه این شکل را خواص بسیار دارد و از آنجمله پنجاه خاصیت بیان کرده اند که این پنجاه خاصیت همه را بتجربه رسیده است و الله العالم و با توجه به استقبالی که از لوح عین علی علیه‌السلام توسط دوستان انجام گرفت و سؤالات مطروحه این عزیزان لازم دیدیم تا اقدام به تکمیل این مطلب گرفته و اطلاعات بیشتری را در این خصوص بر روی سایت منتشر کنیم. کامل‌ترین توضیحات در خصوص این لوح شریف در کتاب معظم جامع الفوائد فی اسرار المقاصد مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ حبیب بن موسی‌الرضا افشاری ارومیه‌ئی النجفی آورده شده و ما برای درک آسان‌تر قلم نویسنده آن را به زبان ساده و امروزی شرح می‌دهیم. ایشان ۶۰ خاصیت تجربه شده را همراه با دستور استفاده توضیح داده و به مجرب بودن آن‌ها یقین کامل داشته‌اند.

۱: آزادی از زندان.

۲: سلامتی و حفظ در سفر.

۳: آسانی وضع حمل.

۴: دفع جن و پری.

۵: عزت و رفعت.

۶: مقبول القولی و عزیز شدن نزد بزرگان.

۷: جلب دوستی و محبت (۳ روز صورت خود را با آن شسته و نزد فرد بروید).

۸: آشتی و محبت میان زن و شوهر (لوح را در بالش قرار دهید).

۹: بخت گشایی (۴۰ روز صبح به آن نظر کرده و بگویید یا مفتح الابواب).

۱۰: باطل السحر.

۱۱: ایمنی از سحر.

۱۲: غرق نشدن.

۱۳: بند آوردن گریه اطفال.

۱۴: حفظ از سرقت.

۱۵: دفع درندگان.

۱۶: دفع گزندگان.

۱۷: دفع بلایا.

۱۸: دفع ترس در خواب.

۱۹: دفع ترس.

۲۰: مداوای سر درد.

۲۱: ازدیاد توان در پیاده رفتن.

۲۲: فتح و گشایش کارها و مهمات (هر صبح به لوح نگاه کنید).

۲۳: مراجعت گمشده و غایب (بنام فرد لوح را نوشته و رو به قبله آویزان کنید).

۲۴: دفع غم‌ها و سختی‌های شدید و افسردگی (به لوح نظر کنید).

۲۵: فرو نشاندن خشم و دشمنی بزرگان.

۲۶: مقبول الکلام و حکم شدن.

۲۷: تسخیر جمیع خلایق.

۲۸: رفع اتهام.

۲۹: رفع بی خوابی.

۳۰: ثروتمند شدن (۴۰ روز به این لوح نظر کنید).

۳۱: زبان بندی.

۳۲: دفع کاهل نمازی.

۳۳: رفع کاهل نمازی.

۳۴: دفع چشم زخم.

۳۵: رفع چشم زخم.

۳۶: فتح و گشایش شدید کسب و کار (همراه داشتن و یا قرار دادن آن روی دیوار محل کسب).

۳۷: دفع دشمنی (در آب جاری انداخته شود).

۳۸: دفع کدورت (در آب جاری انداخته شود).

۳۹: تسخیر ملوک و سلاطین.

۴۰: مداوای چشم (در موم پیچیده و در گلاب بیندازید و با آن گلاب ۷ روز کل صورتتان را بشویید).

۴۱: پاسخ آسان به نکیر و منکر و بشیر و مبشر (در قبر گذاشته شود).

۴۲: ام الصبیان برای اطفال.

۴۳: حفظ ایمان از شر شیطان.

۴۴: دفع جن از جن زده.

۴۵: دفع آفت از زراعت (در محل کشت و زرع دفن کنید).

۴۶: ازدیاد شیر مادر.

۴۷: ازدیاد شیر چهارپایان.

۴۸: دفع قولنج و بیماری‌های مفصلی.

۴۹: مداوای قولنج و بیماری‌های مفصلی.

۵۰: دفع بواسیر.

۵۱: مداوای بواسیر.

۵۲: دفع آسیب از اسب و وسایل نقلیه.

۵۳: دفع نازایی.

۵۴: درمان نازایی (با آب و گلاب و مشک و زعفران نوشته و آب آن را زن و شوهر بخورند).

۵۵: دفع شب کوری.

۵۶: مداوای شب کوری (به آن هر روز نظر کنید).

۵۷: شکست دادن دشمن (با مشک و گلاب و زعفران نوشته و به بازوی راست ببندید).

۵۸: ازدیاد جاه و جلال و ثروت و قدرت و عزیز شدن (به بازوی راست ببندید).

۵۹: روا شدن حاجت (روی سینه آویزان کرده و نزد فرد مورد نظر بروید).

۶۰: ایمنی از قتل.

 

شرح و فواید طلسم عین علی ع

 طلسم عین علی خواص بی شماری دارد که به برخی از آن ها در اینجا اشاره

 می کنیم .

 اگر شخصی به سفر رود و این طلسم را با خود دارد ، به سلامت به خانه بازگردد .

 جهت عزت و رفعت با خود دارد نزد خلائق عزیز گردد .

اگر بخت دختری بسته باشد ، چهل صباح بر طلسم نظر کند و بگوید یا مفتح الابواب

  بخت او گشاده شود .

 جهت ترس در خواب یا بیداری همراه خود دارد هیچ خوف و ترسی بر او نرسد .

 جهت پیاده رفتن با خود دارد مانده نشود .

 جهت گشایش کارها هر صباح بر این طلسم نگاه کند کارهایش گشایش پیدا شود .

 جهت زبان بند اگری با خود دارد زبان اعدا بر وی بسته شود .

 اگری را جن گرفته باشد بر او بندد خلاص شود .

 اگر نزدی حاجتی دارد این طلسم را بر سینه خود بچسباند و نزد شخص رود حاجتش

  روا شود .

 اگر در میان زن و شوهر اختلاف باشد این را نوشته و در بالشت بگذارد دوستی و محبت

 عظیم پیدا شود .

 جهت چشم زخم با خود دارد چشم بد مردمان در امان باشد .

 

با توجه به استقبال خوب دوستانٰ علوم غريبه اين لوح را با رعايت كامل اصول و آداب تهيه نموده كه دوستان مي توانند با تماس گرفتن با تلفن سایت www.shadkamez.ir  نسبت به تهيه آن اقدام كنند. لازم به ذكر است كه مديريت اين سایت به عنوان هديه بازوبند امير مومنان حضرت علي عليه السلام را كه داراي خواص عظيم كارگشايي و فتح مهمات و كسب ثروت است را بعنوان هديه به ایمیل شما یا ادرس پستی شما ارسال می نماید لازم به يادآوري است كه مديريت علوم غريبه تنها هزينه حكاكي لوح مذكور را از عزيزان علاقمند دريافت مي دارد. جهت تهيه و سفارش اين هداياي نفيس و گرانقدر تلفن 09011690101 به صورت موقت ساعت 8 تا 10 شب  پاسخگوي شماست

آداب و شرایط به نقل از نسخه خطی ایشان:

بدان که این شکل را عین گویند و اصل او عین علی الله است که عین مفرد نوشته‌اند. هر که خواهد این شکل را بنویسد باید با طهارت باشد و رعایت مجموع دوایر و تشدید و آیات و حروفات مرکبه و غیر مرکبه که نوشته نماید چنانچه خواهد که اثر بخشد. باید پرکار باشد و چون متواتر چنین واقع شده در ساعت نیکو بنویسد و بر همه کس ندهد. مبادا که کارها نامناسب کنند از عدم اعتقاد به مطالبی که دارند نرسند و گویند که خلاف است وصفی نیست که کج اعتقادان یافته‌اند. بلکه آنچه در شرح این شکل نوشته شده همه تحرکی باشد. آموزند بعد از آن نوشته‌اند و اگر با حدی به مطلب نرسد نظر به اعتقاد خود کند و یقین خود را صادق و خالص گرداند بعد از آن اثر بخشد و الله اعلم بالصواب.

توضیح :

بهترین استفاده از این لوح در صورتی است که آن را روی فلز برنج در روز و ساعت مشتری یا شمس اولین پنج شنبه یا جمعه ماه قمری با رعایت بخورات و طهارت و نوع نشستن و جهت دستان و قلم حکاکی کرد. طبق آخرین اطلاع برخی دوستان در شهرهای اصفهانٰ تهرانٰ شیرازٰ اهواز و مشهد متأسفانه افرادی تحت عنوان دعانویس و رمال این لوح را روی فلز حکاکی کرده و به قیمت‌های گزافی از ۸۰۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسانند. همچنین انواع چاپ فلزی این لوح نیز در بازار موجود است که فاقد ارزش می‌باشد.

 

خواص مذکور فقط بخشی از هزاران تاثیر لوح عین شریف و عظیم الشان است. همانگونه که ذکر گردید لوح مذکور باید با رعایت کلیه آداب مخصوصه (مثل ساعات و ایام و ادعیه و اذکار و بخورات و از این قبیل) و توسط اهل فن انجام گردد.

.در صورتی که انجام این لوح شریف و عظیم الشان با رعایت کامل آداب و شرایط برای شما عزیزان میسر نیست، میتوانید ثبت سفارش کنید(09011690101) تا به بهترین وجه و رعایت کامل و جامع آداب و شرایط مخصوصه بر روی فلز هفت جوش و با قیمت مناسب برای شما انجام گردد.

توضیحات دیگری در باره لوح عین علی

اين لوح، دعا و حرز و طلسم بازوبند حضرت امير مومنان علي عليه السلام است و داراي ۴۰۰۰۰ خاصيت مي باشد. اين لوح شريف را بايد در ساعت و روز سعد روي فلز برنج حكاكي كرد و همراه داشت. نقل است كه بزرگترين و قوي ترين لوح در علوم غريبه لوح عين علي عليه السلام است. برخي از خواص اين لوح به شرح زير است:

كسب عزت و اقتدار در ميان مردم

رفع دشمني و كدورت

محبت و صداقت : براي اين كار بايد لوح را شسته و در آب آن غسل شود.

كسب اقتدار و جذب القلوب ميان حاكمين و سلاطين، براي حامل لوح

رتق و فتق آسان و عالي و مبارك امور مهم. بايد هر صبح به آن نگاه كرد.

رفع غم و اندوه در صورت نگاه كردن به آن

جلب اطاعت مردم در صورت حمل آن

كسب جاه و جلال و ثروت و قدرت، در صورتي كه بر بازوي راست بسته شود.

حل مشكلات: در صورتي كه قصد مراجعه به كسي براي حل مشكل است، بايد آن را حمل كنيد.

دفع جن

دفع شر انسان و جن

ابطال سحر

و هزاران خاصيت ديگر

حرز امام علي:

از دعاهاي معروف اين حرز است كه بعضي خواص آن را به شعر در آورده و گفته :

چنين گفت آن حيدر نامدار -كه من هديه دارم از كردگار

دعاييست بسته به بازوي من -كزان است در جنگ نيروي من

كه اسناد اين نامه باوفا -شنيدم من از حضرت مصطفي

اگر خواند اين اسم را كس به شب -زما روز عقرب نبيند تعب

اگر خواند اين حرز در سفر -زجور حرامي نبيند خطر

اگر خواند اين حرز اندر نماز -برآيد زحق آنچه خواهد نياز

دعاييكه كرده وصيت علي -نگه دار اي بنده گر عاقلي

و آن دعا اين است :

« تحصّنت ُ بذي المُلك ِ و الملكوت و اعتصمْت ُ بذي العزّة ِ و العظَمة ِ و الكبرياء والجبروت و توكّلت ُ علي الحي الذي لا يَنام ُ دخلت ُ في حرزالله و في حفظ الله و في امان الله من شرّ البريّة اجمعين بسم الله الرحمن الرحيم بحقّ كهيعص و حمعسق و بحقّ ايّاك نعبد و ايّاك نستعين فسيكْفيكَهم الله ُ و هوالسّميع العليم و لا حول و لاقوة الا بالله العلي العظيم. »

 

 

کبریت  احمر است قدر بدانید هر کس چهل روز و هر روز بلافاصله بعد نماز صبح ۲۷مرتبه ایه ۵۸سوره الذاریات ان الله هو الرزاق ذوالقوة المتین 🌕را بخواند رزق و روزی او زیاد شود و ازموده است شیخ محمد علی رشتی نجفی گوید بذکر بالا عمل کردم قبل چهل روز پول فراوان بمن رسید و او این ذکر را از پدرش علامه عبدالحسین رشتی یاد گرفته بوده و بجمعی یاد داده بوده و مشگلشان حل شده مولف تحفه رضویه هم ان را مجرب دانسته و تاثیر شگفت انگیزی در افزایش رزق برایش قائل است

 

 

 

شادکامی بازدید : 599 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

 

 بریت احمر است قدر بدانید هر کس چهل روز و هر روز بلافاصله بعد نماز صبح ۲۷مرتبه ایه ۵۸سوره الذاریات ان الله هو الرزاق ذوالقوة المتین را بخواند رزق و روزی او زیاد شود و ازموده است شیخ محمد علی رشتی نجفی گوید بذکر بالا عمل کردم قبل چهل روز پول فراوان بمن رسید و او این ذکر را از پدرش علامه عبدالحسین رشتی یاد گرفته بوده و بجمعی یاد داده بوده و مشگلشان حل شده مولف تحفه رضویه هم ان را مجرب دانسته و تاثیر شگفت انگیزی در افزایش رزق برایش قائل است

شادکامی بازدید : 268 شنبه 06 آذر 1395 نظرات (0)

 

دستور    آیت الله  بهجت برای  دفع جادو و طلسمات

باید دانست اعمال جادویی و طلسمات واقعیت دارد و دین و معصومین و عرفا هم اگر چه این‏ها را جزو ابزارهای غیر شرعی معرفی کرده‏اند اما وجود آن را پذیرفته‏اند؛ البته اگر کسی خود مشارکت نداشته باشد و با ارادۀ خود به دیگران اجازه این تصرفات شیطانی را ندهد جادو و طلسمات تأثیر گذار نیست و کسانی که از این قدرت‏های باطل بهره‏مندند می‏توانند با اذن دیگران در زندگی آن‏ها و در روان آن‏ها تصرفاتی داشته باشند. اکنون در کشور بعضی از رهبران فرقه‏ها از جادو و طلسمات و یا ذهن‏خوانی استفاده می‏کنند و دیگران را جذب خود می‏کنند.

آیت الله بهجت برای دفع شر جنیان و طلسمات و همین طور برای جلوگیری از سحر و جادو دستورات عامی بیان فرموده اند که به این شرح است:

1-  هنگام اذان در جايي كه زندگي ميكند ،با صوت جهر و آشكار{صداي بلند مثل نماز صبح}،اذان بگويد.  

2-  پس از نماز صبح 50آيه از قران را با صوت جهر و آشكار تلاوت نمايد.

3-  دو سوره ي معوّذتين (فلق و ناس) را زياد بخواند

4- پيش از خواب 4قل(يعني سوره هاي كافرون،توحيد،ناس و فلق) را بخواند.

5-همراه خود (مثلاً در جيبش) قران داشته باشد

6- آيه الكرسي را فراوان بخواند وآن را نوشته و در خانه نصب كند.{آيه الكرسي 3 ايه است تا فيها    خالدون}

 کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت – جلد اول

دستور فوق بخصوص در برای کسی که سحر شده و کسی که مبتلا به چشم زخم است نیز راه‏گشاست.

7-  وی در دستور دیگری فرموده‏اند که برای دفع چشم زخم و طلسم، صدقه دهید و تکرار معوذتین و تکرار لاحول و لا قوۀ الا بالله را انجام دهید

8-  حرز امام جواد عليه السلام را همراه داشته باشد مثلاً در انگشتري. و اين حرز بايد روي پوست آهوي 6ماهه ي تهامه نوشته شود.(حقير ميگويم طبق احاديث انگشتر 7جلال و عقيق يمني اصل هم براي حفاظت خوب است. 

در كتاب شریف "كلم الطیب"، تألیف مرحوم سید علی خان شیرازی آمده است كه جهت ابطال سحر می بایست این اسماء را 120 مرتبه بخوانید، و قبل و بعد از آن نیز حتماًٌ بایستی صلوات بفرستید، و این از شرایط آن است.

آن اسماء از این قرار است: "یا مُبطِلَ السّحرِ  اَبطل عنِّي السِّحر  و یا مُزیلَ العُسرِ أزِل عَنّی عُسرَهُ و یا فَتّاحُ إفتح عَنّی عَقدَهُ یا فَعّالُ افعَل بی ما یُصلِحُنی مِنه"

درمصباح  كفعمي است هر كس سورة يس را بنويسد و با خود حمل كند از شر جن و چشم زخم  در امان است

برای ازدواج دختری که در خانه مانده است :

برای ازدواج دختری که در خانه مانده است این عمل را انجام بده که جدا مجرب است

۹عدد قطعه سفال قرمز تهیه کرده و بر هر یک یکی از این آیات را بنویس

سوره شعرا آیات ۲۳ تا ۳۱ :

قَالَ فِرْعَوْنُ وَمَا رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿۲۳﴾ قَالَ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا إن كُنتُم مُّوقِنِينَ ﴿۲۴﴾قَالَ لِمَنْ حَوْلَهُ أَلَا تَسْتَمِعُونَ ﴿۲۵﴾ قَالَ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ ﴿۲۶﴾ قَالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ ﴿۲۷﴾

قَالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَمَا بَيْنَهُمَا إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ ﴿۲۸﴾قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهًا غَيْرِي لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ ﴿۲۹﴾قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكَ بِشَيْءٍ مُّبِينٍ ﴿۳۰﴾ قَالَ فَأْتِ بِهِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ ﴿۳۱﴾

سپس آن ها را در ظرف نو و تمیزی قرار داده و آن ها را با آب پاک بشویند و از آن آب دختر بخورد

و با آن صورت خود را بشوید خداوند متعال ازدواج را بر او سهل و آسان خواهد کرد

منبع : اسرار مکنونه صفحه ۲۶۷و۲۶۸

برای دخترانی که وقت ازدواج آنان فرا رسیده و همسر دلخواه شان پیدا نشده، از آیه الله بهجت نقل گردیده که نماز جعفر طیار بخواند و پس از آن، دعائی که در کتاب «زاد المعاد» مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن، به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند. گر چه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. حال دعائی که در کتاب «زاد المعاد» مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود، دعای مورد نظر در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است که چنین است:

شیخ و سید از مفضل بن عمر روایت کرده‏اند که: گفت دیدم روزی حضرت امام جعفر صادق (ع) را که نماز جعفر بجا آوردند، پس دست ها را بلند کردند و این دعا خواندند "یَا رَبِّ یَا رَبِّ" به قدری که یک نفس وفا کند "یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ" به قدر یک نفس "رَبِّ رَبِّ" باز به قدر یک نفس "یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ" باز به قدر یک نفس "یَا حَیُّ یَا حَیُّ" به قدر یک نفس "یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ" باز به قدر یک نفس "یَا رَحْمَانُ یَا رَحْمَانُ" هفت مرتبه "یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ" هفت مرتبه. پس خواندند "اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ وَ أُمَجِّدُکَ وَ لا غَایَةَ لِمَدْحِکَ وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَةَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ وَ أَنَّی لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحا بِفَضْلِکَ مَوْصُوفا بِمَجْدِکَ عَوَّادا عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفا بِجُودِکَ جَوَادا بِفَضْلِکَ عَوَّادا بِکَرَمِکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ". پس حضرت فرمود که ای مفضل هر گاه تو را حاجت ضروری بوده باشد نماز جعفر را بخوان و این دعا را بکن و حوائج خود را از خدا طلب کن که برآورده می‏شود، ان شاء الله تعالی.

ظاهرا در توصیه های آیت الله بهجت (ره) آمده است که؛ دخترانی که می خواهند ازدواج کنند و همسر دلخواهی به خواستگاری آنان نیامده است ،نماز جعفر طیار (ع) بخوانند و پس از آن دعای که در زادالمعاد مجلسی آمده (این دعا از امام جعفر صادق (ع) توسط مفضل بن عمر روایت شده و در مفاتیح در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است) خوانده شود و بعد از آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گرچه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. و این اعمال را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر حاجتش روا نشد بداند که یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده است.

در دستورا ت آيت الله بهجت ( ره) در مورد ازدواج فر مودند آية ذيل رل ( فراوان ) بخوانيد .

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّة أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

 روز ها صد مرتبه آيه 10 سوره كهف  از   ((رَبَّنا آتِنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ هَيِّئْ لَنا مِنْ أَمْرِنا رَشَداً))

شب ها صد مرتبه آيه 89 سوره انبيا (رَبِّ لا تَذَرْني‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثينَ)  را بخوانيد تا بخت گشوده شود مجرب است

 

شادکامی بازدید : 139 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

 

اگر مي‌خواهيد واقعا ميزان علاقه به همسر‌تان را تخمين بزنيد، 20 نشانه يك عشق واقعي اینجاست. اگر شما تعداد زيادي از اين نشانه‌ها را در خود‌تان مي‌بينيد، بايد به آينده رابطه با همسرتان اميدوار باشيد و به رابطه‌اي كه ساخته‌ايد افتخار كنيد

اگر گشت كوتاهي در اينترنت بزنيد يا اين‌كه چند ايميلي كه به تازگي براي‌تان رسيده را باز كنيد، قطعا با تعداد زيادي از اين تست‌ها روبه‌رو مي‌شويد؛ تست‌هايي كه مي‌خواهند ميزان عشق يا صداقت شما را بسنجند و گاهي آنقدر جالب هستند كه باورشان مي‌كنيد اما اگر كمي بيشتر به اين سوال‌ها دقت كنيد، مي‌بينيد كه هيچ ارتباط منطقي ميان آن‌ها و اتفاقي مثل دوست داشتن وجود ندارد. اگر مي‌خواهيد واقعا ميزان علاقه به همسر‌تان را تخمين بزنيد، ‌راه بهتري را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. ابتدا در اين 2 صفحه، با يك خودآزمون شامل 5 سوال آشنا مي‌شويد كه از همان تست‌هايي است كه در اينترنت مي‌بينيد اما در صفحات بعد، به نشانه‌ها مي‌پردازيم؛ 20 نشانه يك عشق واقعي. اگر شما تعداد زيادي از اين نشانه‌ها را در خود‌تان مي‌بينيد، بايد به آينده رابطه با همسرتان اميدوار باشيد و به رابطه‌اي كه ساخته‌ايد افتخار كنيد.



 
سوال اول:شما به طرف خانه كسي كه دوستش داريد مي‌رويد.2راه براي رسيدن به آن‌جا وجود دارد:

  • يكي كوتاه و مستقيم است كه شما را سريع به مقصد مي‌رساند ولي خيلي ساده و خسته‌كننده است.
  • اما راه دوم به‌طور قابل ملاحظه‌اي طولاني‌تر ولي پر از مناظر زيبا و جالب است.

حال شما كدام راه را براي رسيدن به خانه محبوب‌تان انتخاب مي‌كنيد؟ راه كوتاه يا بلند؟

 
جواب سوال اول:جاده نشان‌دهنده عشق است اگر راه كوتاه را انتخاب كرده‌ايد زود و آسان عاشق مي‌شويد ولي اگر راه طولاني را انتخاب كرده‌ايد به آساني عاشق نمي‌شويد.



 
سوال دوم:در راه 2 بوته گل رز مي‌بينيد؛ يكي پر از رزهاي قرمز و ديگري پر از رزهاي سفيد. شما تصميم مي‌گيريد ۲۰ شاخه از رزها را براي او بچينيد،چند تا را سفيد و چند تا را قرمز انتخاب مي‌كنيد؟

(
مي‌توانيد يا همه را به يك رنگ يا تركيبي از 2 رنگ انتخاب كنيد)

 
جواب سوال دوم: تعداد رزهاي قرمز نشان‌دهنده آن است كه در يك رابطه چقدر از خود‌تان مايه مي‌گذاريد و تعداد رزهاي سفيد نشان مي‌دهد كه شما چقدر در آن رابطه از طرف مقابل‌تان انتظار محبت داريد.مثلا اگر ۱۸ رز قرمز و ۲ عدد رز سفيد انتخاب كرده‌ايد به اين معناست كه شما ۹۰درصد محبت مي‌كنيد و ۱۰درصد انتظار محبت از طرف مقابل داريد.



 
سوال سوم:بالاخره شما به خانه او مي‌رسيد.يكي از افراد خانواده در را روي شما باز مي‌كند.
شما مي‌توانيد از آن‌ها بخواهيد كه دوست‌تان را صدا بزند،يا اين‌كه خود‌تان او را خبر كنيد.حالا چكار مي‌كنيد؟

 
جواب سوال سوم:سوال سوم نشان‌دهنده طرز برخورد شما با مشكلات در يك رابطه است. اگر شما از اعضاي خانواده درخواست كرده‌ايد كه محبوب‌تان را صدا بزند به اين معناست كه شما از مواجه شدن با مشكلات مي‌ترسيد و اميدوار هستيد كه مشكلات به‌خودي خود حل شوند ولي اگر خود‌تان به اتاق رفته‌ايد كه او را از حضور خود مطلع كنيد اين نشان مي‌دهد كه شما با مشكلات روبه‌رو مي‌شويد و دوست داريد آن‌ها را هر چه زودتر حل كنيد.



 
سوال چهارم:شما وارد منزل شده به اتاق او مي‌رويد ولي كسي آن‌جا نيست. پس تصميم مي‌گيريد رزها را همان جا بگذاريد.
ترجيح مي‌دهيد آن‌ها را لب پنجره بگذاريد يا روي تخت؟

 
جواب سوال چهارم:محل قرار دادن رزها نشان‌دهنده اشتياق شما براي ديدن محبوب‌تان است. اگر آن‌ها را روي تخت مي‌گذاريد نشان مي‌دهد كه دوست داريد او را زياد ببينيد و اگر آن‌ها را لب پنجره قرار مي‌دهيد يعني اگر او را زياد هم نبينيد تحمل مي‌كنيد.



 
سوال پنجم:شب مي‌شود شما و او هر كدام در اتاق‌هاي جداگانه‌اي مي‌خوابيد. صبح زماني كه بيدار شديد به اتاق او مي‌رويد به‌نظر شما وقتي آن‌جا مي‌رويد او خواب است يا بيدار؟

 
جواب سوال پنجم:سوال پنجم نشان‌دهنده تفكر و طرز فكر شما در كاراكتر و شخصيت فرد محبوب‌تان است. اگر شما او را درحالي‌كه خوابيده است در اتاق مي‌بينيد، اين به اين معناست كه شما او را همان‌طور كه است دوست داريد و اگر او را بيدار ديده‌ايد يعني انتظار داريد او مطابق ميل شما بشود.


 

 سوال آخر: وقت برگشتن به خانه است آيا راه كوتاه و ساده را انتخاب مي‌كنيد؟
يا ترجيح مي‌دهيد از راه طولاني و جالب‌تر برويد؟


 
جواب سوال آخر:راه بازگشت به خانه نشان‌دهنده دوام عشق شماست. اگر راه كوتاه را انتخاب كرده‌ايد مدت عاشق بودن و دوست داشتن شما كوتاه است و اگر راه بلند را انتخاب كرده‌ايد مدت زيادي در عشق خود پايدار خواهيد بود.




 خسته از كار برگشته‌ايد، ‌روز گرمي بوده و حسابي عرق كرده‌ايد. همسر‌تان يك ساعت ديگر به خانه مي‌رسد. آيا اول زير باد كولر يك چرت حسابي مي‌زنيد يا اين‌اكه دوش مي‌گيريد و سعي مي‌كنيد كمي به ظاهر خود‌تان برسيد؟ اگر همسر‌تان را واقعا دوست داشته باشيد، ‌تصوري كه او در مورد شما مي‌كند براي‌تان از هر چيزي مهم‌تر است


 

  زندگي‌تان را پر انرژي كرده؟


از همان صبح كه از خواب بلند مي‌شويد انرژي زيادي داريد و حتي اگر بيمار هم باشيد مي‌توانيد كارهاي روزانه‌‌تان را با سرزندگي و آرامش انجام دهيد؟ و آيا اين رابطه و اين حس باعث مي‌شود كه نسبت به‌خود‌تان هم احساس خوبي داشته باشيد و به زندگي كه ساخته‌ايد با احساس غرور نگاه كنيد؟ عشق واقعي در تمام روز شما و احوال شما تاثير مي‌گذارد و حتي اگر يك زندگي كاملا معمولي داشته باشيد احساس رضايت فوق‌العاده‌اي در شما ايجاد مي‌كند.


 

 چقدر قهر مي‌كنيد؟


آخرين‌باري كه با هم قهر كرديد چه زماني بود؟ يك ‌‌ساعت پيش؟ يك هفته پيش يا يك ماه پيش؟ اگر شما واقعا عاشق يكديگر باشيد مي‌توانيد خيلي راحت در مورد اختلافات‌تان صحبت ‌كنيد و چون نظر طرف مقابل‌‌تان براي‌تان مهم است، ‌خوب به حرف‌هايش فكر مي‌كنيد و سعي كرده تصميمي بگيريد كه هم منطقي باشد و هم به او آسيبي نزند. شايد گاهي از هم برنجيد اما قهر در رابطه شما اتفاق عادي‌ نيست. شما ناراحتي‌هاي‌تان را از هم پنهان نمي‌كنيد ولي قرار هم نيست به‌خاطر رسيدن به خواسته‌‌تان با قهر از طرف مقابل‌تان باج بگيريد. حتي اگر يك جنگ تمام عيار بين شما اتفاق بيفتد و با هم دعوا كنيد ظرف تنها چند دقيقه روبه‌راه مي‌شويد و دل‌تان مي‌خواهد كه با هم حرف بزنيد. به اين فكر مي‌كنيد كه هيچ‌چيز ارزشمندتر از اين نيست كه شما 2 نفر مي‌توانيد با هم در مورد احساسات و تصميمات‌تان گفت‌وگو كنيد و از طرف ديگر طاقت هرچيزي را كه داشته باشيد طاقت ديدن ناراحتي او را نداريد. حتي اگر يك جنگ تمام عيار بين شما اتفاق بيفتد و با هم دعوا كنيد ظرف تنها چند دقيقه روبه راه مي‌شويد و دل‌تان مي‌خواهد كه با هم حرف بزنيد. به اين فكر مي‌كنيد كه هيچ‌چيز ارزشمندتر از اين نيست كه شما 2 نفر مي‌توانيد با هم در مورد احساسات و تصميمات‌تان گفت‌وگو كنيد و از طرف ديگر طاقت هرچيزي را كه داشته باشيد طاقت ديدن ناراحتي او را نداريد.



 
اگر واقعا عاشقش باشيد نه شما و نه همسر يا نامزد‌تان نمي‌خواهيد كه وفاداري ديگري را به شكل عجيب و غريبي امتحان كنيد. قهرهاي الكي به‌دليل اين‌كه ببينيد او براي آشتي پيش قدم مي‌شود، بهانه‌گيري‌ها يا درخواست‌ها و انتظارهاي غيرمتعارف در رابطه شما هيچ جايي ندارد


 

   از ريسك كردن نمي‌ترسيد؟


از اين‌كه با او در شهر ديگري زندگي كنيد نمي‌ترسيد و فكر مي‌كنيد خيلي از كارهايي كه پيش از اين در توان خود‌تان نمي‌ديديد حالا انجام شدني است؟ عشق به طرز عجيبي شما را شجاع مي‌كند. از ريسك كردن در كنار او نمي‌ترسيد. انگار وجودش به شما قدرت عجيب و غريبي مي‌دهد. از اخم و نگاه سرد ديگران نمي‌ترسيد و فكر مي‌كنيد تا زماني كه او هست، چرا بايد از چيزي بترسيد؟ البته اينها يك تصور غيرواقعي نيست، او واقعا شما را حمايت مي‌كند و هر زمان كه به مراقبتش نياز داشته باشيد در كنار‌تان او را مي‌بينيد.


 

  او چه چيزي را دوست دارد؟


 
براي خريد يك كادو ذهن‌تان پر از ايده‌هايي است كه او را شگفت‌زده مي‌كند يا اين‌كه بايد از ده‌ها نفر مشورت بگيريد و باز هم به نتيجه‌اي كه مي‌خواهيد نمي‌‌رسيد؟ اگر ارتباط شما نزديك و گرم باشد، سعي مي‌كنيد از هر راهي كه مي‌شود به علائق او پي ببريد و آن‌ها را در رفتارها، پوشش و آرايش و همه ابعاد زندگي‌‌تان جلوه دهيد. او را بهتر از هر كسي مي‌شناسيد، حتي اگر يك‌سال بيشتر از ازدواج‌تان نگذشته باشد، ‌آنقدر پيوند ميان شما قوي هست كه از اعضاي خانواده‌اش هم بيشتر روي احساسات، رفتارها و حتي منظورهاي پنهانش شناخت داريد. خوب مي‌دانيد در چه موقعيتي نبايد قرارش دهيد يا اين‌كه در چه شرايطي مهم‌ترين حرف‌ها را بايد به او بزنيد. شما اين اطلاعات را به طرز عجيب و نامحسوسي به دست آورده‌ايد. حالا ديگر مي‌توانيد از نگاه او درونش را بخوانيد و به غير از شما هيچ‌كس از پس اين كار برنمي‌آيد. حس مي‌كنيد هر روز كه مي‌گذرد، ارتباط‌تان به طرز شگفت‌آوري قوي‌تر مي‌شود و خيلي زودتر از انتظار‌تان چيزهايي كه مي‌خواهيد را درباره‌اش كشف مي‌كنيد.


 

 هميشه از  او دفاع مي‌كنيد؟


اگر يكي از اعضاي خانواده‌‌تان به او توهيني كند يا اين‌كه متهمش كند، چه واكنشي نشان مي‌دهيد؟ ممكن است حق با خانواده‌‌تان باشد، بنابراين به آن‌ها اجازه مي‌دهيد كه در نبود همسر‌تان حسابي سرزنشش كنند يا اين‌كه در موردش جملات ناخوشايندي را به كار ببرند؟ در صورتي كه واقعا عاشقش باشيد، قطعا ‌از او دفاع مي‌كنيد و خود‌تان را به خاطرش در خطر مي‌اندازيد؟ اگر واقعا عاشقش باشيد حتي اگر نگراني‌هايي در رابطه شما وجود دارد مقابل ديگران به او توهين نمي‌كنيد يا از او گلايه نمي‌كنيد. دوست داريد حتي در سخت‌ترين روزهاي رابطه‌‌تان همه بدانند كه براي‌تان محترم است و آن‌ها هم وظيفه دارند به او احترام بگذارند.


 

 حسرت زندگي ديگران را داريد؟


نگاهي به زندگي‌‌تان در اين چند‌سال بيندازيد. تا امروز پيش آمده حسرت زندگي دوستان‌تان را بخوريد يا اين‌كه همسر‌تان را با مردهاي ديگر مقايسه كنيد و بعد از آن يك آه بكشيد؟ اگر عاشقش باشيد حتي اگر او يك آدم كاملا معمولي باشد، آدمي كه پول محدود، ‌ظاهر متوسط و خانواده متوسطي هم دارد، ‌هرگز فكر نمي‌كنيد كه مي‌توانستيد انتخاب بهتري داشته باشيد. از نظر شما بهتري و بدتري با اين معيارها سنجيده نمي‌شود. شما فكر مي‌كنيد او با تمام كاستي‌هايش بهترين گزينه براي شماست و آرامشي را كه در كنار او مي‌گيريد از هيچ‌كس ديگري نمي‌توانستيد بگيريد.


 

  چطور توصيفش مي‌كنيد؟


او را در 5 جمله توصيف كنيد. حالا به جملاتي كه انتخاب كرده‌ايد نگاه كنيد؛ چه تعداد از آن‌ها مثبت هستند و چه تعداد منفي؟ شما او را همانطور كه هست مي‌پذيريد و به همه چيزش افتخار مي‌كنيد يا اين‌كه هميشه منتظر روزي هستيد كه او قرار است تغيير كند؟ در زندگي عاشقانه اينطور نيست كه شما ويژگي‌هاي منفي همسر‌تان را نبينيد. همه عيب و ايرادهايش را مي‌بينيد اما براي‌تان آزار‌دهنده نيست. شما مي‌دانيد كه خود‌تان هم خالي از عيب نيستيد. در مقابل نقاط قوت او براي‌تان مهم و ارزشمند است و سعي مي‌كنيد با مطرح‌كردن اين ويژگي‌هاي مهم در مقابل ديگران، ارزش او را پيش ديگران هم بالا ببريد.


 

  او را براي اشتباهات ديگران سرزنش مي‌كنيد؟


هيچ‌وقت از او نمي‌خواهيد كه بين شما و وفاداري‌اش به خانواده‌ خود يا دوستانش يكي را انتخاب كند. سعي مي‌كنيد به موقعيت خانوادگي و اجتماعي‌اش احترام بگذاريد و او را به‌خاطر اشتباهات ديگران هرگز تحقير نمي‌كنيد. حتي در سخت‌ترين شرايط به آدم‌هايي كه برايش ارزشمند هستند احترام مي‌گذاريد و هرگز حتي به‌دليل خنك‌شدن دل خود‌تان او را در مقابل ديگران شرمنده نمي‌كنيد.


 

  از روياهاي‌تان مي‌گذريد؟


قطعا شما و او قبل از آشنايي‌‌تان روياهايي داشته ايد. ممكن است يكي‌ از شما فكر تحصيل در كشوري ديگر را مي‌كرده‌ و فكر ديگري اين بود كه در همين كاري كه هست چطور مي‌تواند پيشرفت كند. آيا زماني كه روياهاي شما در يك مسير قرار نمي‌گيرد، حاضر مي‌شويد از روياي خود‌تان به‌دليل رسيدن او به آرزوهايش صرف‌نظر كنيد و در راه تحقق آرزوهايش بهترين همراه براي او باشيد؟


 

   بايد فقط متعلق به شما باشد؟


اگر روزي بفهميد كه جدايي براي شما بهترين چيز است، ‌آيا به او اجازه مي‌دهيد كه بدون جنگ و دعوا از شما جدا شود؟ شايد شما يكديگر را دوست داشته باشيد اما به دلايل بسيار نتوانيد زندگي‌‌تان را آن‌طور كه انتظار داريد يا لياقتش را داريد بسازيد. اگر شما يك عاشق واقعي باشيد هرگز به اين فكر نمي‌كنيد بلكه فكر مي‌كنيد اگر او قرار است مال شما نباشد پس ديگر چه دليلي دارد، نگران او و آينده‌اش باشيد. شما او را هرجا كه باشد دوست داريد، چه در كنار‌تان و چه دور از شما.


 

  زيادي مراقبش هستيد؟


 
آيا سلامتش براي شما نخستين اولويت است؟ از نگراني‌هايش كم مي‌كنيد چون نمي‌خواهيد استرس‌ها اذيتش كنند، وقتي كه بيمار مي‌شود مهم‌ترين موضوع زندگي‌‌تان مراقبت از او و سلامتش مي‌شود؟ اگر اين‌طور باشد شما واقعا عاشقش هستيد. اين مسئله قطعا در كوچك‌ترين بخش‌هاي زندگي شما بروز پيدا خواهد كرد. از پختن يك غذاي سالم بگيريد تا كنترل وزن و سلامت او يا حتي مراقبت از سلامت روانش، همگي براي شما اهميت ويژه‌اي پيدا خواهند كرد.




  همه چيز «ما» شده است؟


در رابطه‌‌تان مدام حرفي از «من» به ميان نمي‌آوريد و حتي وقتي مي‌خواهيد تصميمي بگيريد و به او انتقال دهيد مصلحت «ما» را در‌نظر‌ مي‌گيريد. وقتي كه به آينده فكر مي‌كنيد قبل از هر تصميمي كه مي‌گيريد به اين فكر مي‌كنيد كه اين اتفاق روي احساسات و آينده او چه تاثيري مي‌گذارد. خوشبختي شما يك خوشبختي مشترك است. اتفاقي كه لبخند را روي لب هر دوي شما مي‌نشاند.


 

نزديكانش را دعوت مي‌كنيد؟


آخرين باري كه دوستان او يا اعضاي خانواده‌اش را دعوت كرديد كي بود؟ اگر عاشقش باشيد به او حق مي‌دهيد كه مانند شما با كساني وقت بگذراند كه دوست‌شان دارد و كنارشان آرامش مي‌گيرد. دوستان قديمي، اعضاي خانواده يا حتي كساني كه خيلي هم در دل‌تان به آن‌ها تعلقي نداريد را به خاطر خوشحالي او به خانه‌‌تان دعوت مي‌كنيد يا وقتي كه از شما مي‌خواهند آخر هفته با آن‌ها باشيد فكر نمي‌كنيد كه روز‌تان را قرار است تلف كنيد. هيچ ارتباطي را به او تحميل نمي‌كنيد. اگر مي‌خواهيد كسي را به خانه‌‌تان دعوت كنيد اول به اين فكر مي‌كنيد كه او از اين مهماني چه لذتي مي‌برد.


 

 حرف‌هاي‌تان تمام نمي‌شود؟


آخرين‌باري كه يك روز تمام با هم تنها بوديد كي بود؟ آيا در پايان روز خسته و بي‌حوصله شده بوديد و ديگر حرفي براي گفتن نداشتيد؟ اگر احساس بين شما قوي باشد، حرف‌هايي كه دوست داريد به هم بزنيد هيچ وقت تمام نمي‌شود. حتي اگر به يك مسافرت يك ماهه 2 نفره برويد و مدام با هم تنها باشيد بين شما سكوت آزار‌دهنده‌اي برقرار نمي‌شود و هميشه آن‌قدر موضوع مشترك براي صحبت كردن و علاقه مشترك براي تفريح كردن داريد كه خلا يك همراه واقعي را در زندگي‌تان احساس نمي‌كنيد.


 

 اشتباهاتش را نمي‌بخشيد؟


وقتي كه با هم دعوا مي‌كنيد فورا ذهن‌تان به عقب بر مي‌گردد و تمام مشكلاتي كه در اين سال‌ها بين شما پيش آمده را به او يادآوري مي‌كنيد؟ اگر عاشقش باشيد هرگز از اشتباهات گذشته‌اش يك داستان نمي‌سازيد و تحقيرش نمي‌كنيد. شما اغلب اتفاقات بد گذشته را به راحتي مي‌بخشيد و تا حدودي فراموش مي‌كنيد و حتي اگر بعضي‌هاي‌شان از ياد‌تان نرود، مقابل او وانمود مي‌كنيد كه فراموش‌شان كرده‌ايد.


 

خودتان را كنار نمي‌كشيد؟


هيچ وقت اين جمله را به زبان آورده‌ايد؟ بي‌پولي و مشكلات تو به من ربطي ندارد!  يا اين‌كه شما هم براي آينده مشترك‌تان مدام برنامه‌ريزي مي‌كنيد و دوست داريد به هر قيمتي كه شده تلاش‌تان را بيشتر كنيد تا بهترين آينده را براي يكديگر بسازيد و  خود‌تان را از منافع اين زندگي كنار نمي‌كشيد و به يك مصرف‌كننده پر توقع تبديل نمي‌شويد. پا به پاي هم مسائل مالي، ‌تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ها را مديريت مي‌كنيد و هيچ وقت فكر نمي‌كنيد كه او تنها كسي است كه در قبال اين زندگي وظيفه دارد.


 

شرايطش را درك مي‌كنيد؟


نه اين‌كه يك آدم وابسته و منفعل باشيد اما برنامه‌هاي شما به جاي برنامه‌هاي من، به ما تبديل مي‌شود. تفريحات شما مي‌شود تفريح 2 نفره و شادي شما مي‌شود شادي مشترك. حتي زماني كه حسابي دل‌تان گرفته براي تفريح كردن نگاهي به برنامه او مي‌اندازيد. آيا او سالم است و حوصله و توان جسمي اين تفريح را دارد. آيا به خاطر برنامه كاري‌اش به او فشاري نمي‌آيد و او هم مانند شما از اين برنامه‌اي كه گذاشته‌ايد لذت مي‌برد يا اين‌كه بهتر است تفريح‌تان را به زمان ديگري منتقل كنيد.


 

  دوست داريد همه چيز متعلق به او باشد؟


وقتي به قصد خريدن چيزي براي خود‌تان به خريد مي‌رويد، پشت مغازه‌ها چشم‌تان به چيزهايي جلب مي‌شود كه او دوست دارد داشته باشد يا به لباس‌هايي كه به‌نظر‌تان اگر بپوشد خيلي زيبا مي‌شود؟ براي شما كه عاشقانه دوستش داريد، ‌هميشه براي‌تان زيبايي‌اش تازه مي‌ماند. وقتي كه لباس تازه‌اي مي‌پوشد دوست داريد نگاهش كنيد. احتياجاتش را به خاطر داريد و حتي حاضر هستيد به خاطر فراهم‌كردن‌شان از احتياجات خود‌تان صرف‌نظر كنيد.

 

شادکامی بازدید : 167 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 

 

دعا براي حاجتي كه اميدي به برآورده شدن آن نيست

 

در اللئالی فیض کاشانی (ره) است که گاه شخصی دچار سختی بشود یا حاجتی داشته باشد که هیچ جای امیدی برای بر اوردن ان نباشد در اخر شب واگر ثلث سوم جمعه باشد بهتر است ...

به گزارش فرهنگ نیوز،  ملا محسن فیض کاشنی (ره)در الئالی المخزونه  نقل می نماید که اگر کسی را حاجتی به درگاه خداوند(جل جلاله) باشد ومطلبی را از خداوند (عظم شانه ) بخواهد از حیث ثروت - علم وعمل وغیر ذالک یا انکه به بلایی گرفتار باشد از قبیل فقر- بدبختی -هلاکت  –ناخوشی جسمانی یا نا راحتی روحی باید  سه شب جمعه بعد از گذشتن دو ثلث از شب جمعه  تقریباساعتی قبل از اذان صبح) بیدار شودو وضوی کاملی بعمل اورد به نیت قربت وسپس  دو رکعت نماز حاجت بخواند به حمد وهر سوره ای که خواست وبعد از ان صد مرتبه صلوات بفرست وهزار ویک مرتبه بگوید :

بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم
وبعد از ان دوباره صد مرتبه صلوات بفرستد ومطلب خودرا از خداوند (عز ذکره) بخواهد که انشا الله بر اورده است واگر دفعهء اول بر اورده نشد شب جمعه دوم انجام   دهد واگر نشد شب جمعه سوم انجام دهد که انشاء الله تخلف ندارد .

همچینین در اللئالی فیض کاشانی (ره) است که گاه شخصی دچار سختی بشود یا حاجتی داشته باشد که هیچ جای امیدی برای بر اوردن ان نباشد در اخر شب واگر ثلث سوم جمعه باشد بهتر است بر خیزد و وضو بگیرد ودو رکعت نماز حاجت بخواند وبعد از نماز هفتاد بار این دعا را بخواند به اذن خدا مطلب حاصل شود و بسیار مجرب است.

یا ابصر الناظرین یا اسرع الحاسبین یا اسمع السامعین    یا اکرم الاکرمین یا ارحم الراحمین ویا احکم الحاکمین
بعد از دعا دست خود را بلند کند واز قاضی الحاجات حاجت  خود را بخواهد که روا است انشاء الله تعالی

 

شادکامی بازدید : 148 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 

حاجت روا شدن با عدد مقدس و اسرار آمیز “چهل

مقدم كردن چهل نفر در دعا كردن «وَ عَنْ اَبیعبداللّه علیه‏السلام قال: مَنْ قَدَّمَ اَرْبَعینَ رَجُلاً مِنْ اِخْوانِهِ فَدَعا لَهُمْ ثُمَّ دَعا لِنَفْسِهِ اُسْتُجیبَ لَهُ فیهِمْ وَ فِى نَفْسِهِ». هر كس چهل نفر از برادرانش را در دعا بر خود مقدم دارد سپس درباره خود دعا كند دعایش درباره آنان و حاجت خودش مستجاب گردد». گفتن چهل مرتبه این […]

 

مقدم كردن چهل نفر در دعا كردن

«وَ عَنْ اَبیعبداللّه علیه‏السلام قال: مَنْ قَدَّمَ اَرْبَعینَ رَجُلاً مِنْ اِخْوانِهِ فَدَعا لَهُمْ ثُمَّ دَعا لِنَفْسِهِ اُسْتُجیبَ لَهُ فیهِمْ وَ فِى نَفْسِهِ».

هر كس چهل نفر از برادرانش را در دعا بر خود مقدم دارد سپس درباره خود دعا كند دعایش درباره آنان و حاجت خودش مستجاب گردد».

گفتن چهل مرتبه این دعا جهت بى‏نیازى

كسى كه چهل روز هر روزى چهل مرتبه اسم «العزیز» را بعد از طلوع فجر بخواند دولت عظیم یابد و محتاج به هیچ كسى
 
نگردد.

 

گفتن چهل بار این ذكر جهت شفاى مریض

از حضرت امام جعفرصادق  علیه‏السلاممرویست كه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آلهفرمود:
 «
هر كس را مرضى باشد، بعد از نماز صبح چهل بار بگوید:

«بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ حَسْبُنَا اللّهُ وَ نِعْمَ الْوَكیلُ تَبارَكَ اللّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ»

(به نام خدایى كه مهربان عام و خاص است. حمد مخصوص خداوندى است كه پروردگار عالمیان است و ما را بس است
 
خدایى كه بهترین وكیل است. آفرین بر خدا كه بهترین خلق كننده است و نیست هیچ حول و قوّه‏اى جز به خداوند بلند مرتبه بزرگ و دست بر آنجا كه علّت درد باشد بمالد از آن صحّت یابد و حضرت  عزّت او را شفا بخشد.» پس من صبر كردم چون صبح شد فریضه را بجا آوردم و چهل نوبت این دعا را خواندم و  دست بر آن محل ّ مى‏مالیدم. پس خداى تعالى آن مرض را از من رفع نمود، و من نشسته بودم و مى‏ترسیدم كه مبادا بر گردد. تا سه روز بدین حال بودم ولى آن مرض باز نگشت. بعد از آن پدرم را خبر دادم به این قصّه. پس شكر خدا را بجا آورد و براى یكى از اطبّاء كه ذمّى بود
 
آن را نقل كرد، پس آن طبیب نزد من آمد و مرض را دید كه برطرف شده، در همان حال مسلمان باشد و كلمه شهادت گفت و اسلامش نیكو گردید.

خواندن خداوند در چهل صبح به دعاى عهد

سید على بن طاووس از حضرت صادق علیه‏السلام روایت كرده است كه فرمود: «هر كس خدا را چهل صبح به این دعا ى عهد بخواند از انصار حضرت قائم خواهد بود، پس اگر پیش از ظهور ان حضرت مُرد، خداوند او را بعد از ظهور از قبرش بیرون مى آورد»

و دعا معروف است و  اول آ ن این است:«اَللّهُمَّ ربّ النّور العظیم و ربّ الكرسى الرّفیع»

چهل بار خواندن سوره حشر و برآورده شدن حاجت

از امام ششم علیه‏السلام نقل شده كه فرمود:«هر كس سوره«حشر» را جهت قضاء حوائج و مهمات عظیمه چهل روز و روزى یك بار  بخواند حاجتاو بر آورده شود و ا گر یك روز فوت شود باید از سر گیرد. و نوشته‏اند هر كس چهل روز مداومت كند  مستجاب‏الدعوه گردد و حاجتش براورده میشود و پیغمبر اكرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله به امیرالمؤمنین علیه‏السلام  فرمود: یا على! هر شب سوره «حشر» را بخوان تا شر دنیا و آخرت  از تو دفع گردد

وسعت رزق در ظرف مدت چهل روز

هر كس سوره «مزّمل» را تا چهل روز و هر روز یك بار بخواند  وسعت رزق برایش پیدا مى‏شود.

 

چهل مرتبه خواندن سوره شمس

هر كه تا چهل شب و هر شبى چهل مرتبه سوره «شمس» را  بخواند و به آیه شریفه «لاِحَدٍ عندَهُ مِنْ نِعمَةٍ تُجزى» كه رسید سه مرتبه تكرار كند جهت فتح و پیروزى مفید است.

 

خواندن چهل مرتبه جهت استجابت دعا

ختم دیگر سوره حشر از آیة الله كشمیرى: «سوره حشر» مخصوصا چهار آیه آن داراى امتیازات بسیار است یك روش
 
خواندن آن به این طریق است كه یك اربعین از روز اول یك مرتبه، روز دوم دو مرتبه، تا روز چهلم چهل مرتبه و براى مرتبه دوم عكس اول شروع مى‏شود تا اربعین دوم تمام شود. این عمل براى  استجابت دعا  و حاجتروا شدن خوب است. دو مرتبه در نجف اشرف به این طریق خواندم.

 

خواندن چهل مرتبه سوره تكاثر براى دریافت مال فراوان

هر كه سوره‏ى «تكاثر» را چهل مرتبه در روز دوشنبه و چهارشنبه بخواند مال زیادى نصیبش مى‏شود و به خیرى رسد كه
 
در فكر او نباشد.

 

ذكر چهل روز دعا براى حاجت

چهل روز هر روزى 41 بار بخواند بعد از همه هر روز 13 بار دعاى «یا مفتح» بخواند بحاجات مى‏رسد و هر كه در مرض یا
 
سختى توحید را نخواند و در آن‏ها بمیرد از اهل آتش است.

 

 ذكر چهل بار و نجات از گرسنگى

هر كه اسم شریف «القابض»را بر چهل لقمه طعام چهل مرتبه و چهل روز بخواند در مدت عمر هرگز گرسنه نشود.

خواندن چهل مرتبه سوره حمد جهت بهبود درد شدید

هر كه درد شدیدى دارد بر ظرف آبى چهل مرتبه «سوره حمد» را بخواند، سپس آن آب را بر خود بریزد و بعد از آن، در نزد خود زنبیلى كه در آن گندم باشد بگذارد و با دست خود از آن گندم از  سائل و فقیر بخواهد كه براى او دعا كند تا شفا یابد.

 

چهل گناه در یك روز با خواندن این ذكر آمرزیده مى‏شود

حضرت امام صادق علیه‏السلام فرمود: اگرمؤمنى در یك روز چهل گناه كبیره بكند. آنگاه از روى ندامت این استغفار را بخواند خداوند  گناهان او را مى‏آمرزد.

«اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیَّوم الرَّحْمنُ الرَّحیمُ  بَدیعُ‏السَّمواتِ وَالاَرْضِ ذُوالْجَلالِ وَالاِكْرام وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یَتُوب عَلَىَّ.

 

گفتن چهل مرتبه این ذكر جهت برآورده شدن حاجت

امام صادق  علیه‏السلامفرمود: هر كس تسبیحات:«سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبر».

را بعد از هر نماز واجب چهل مرتبه بخواند پیش از آنكه از جایش حركت كند هر حاجتكه از خدا داشته باشد و بخواهد
 
خداوند حاجاتش را بر آورده مى‏فرماید.

چهل مرتبه تسبیحات اربعه جهت هر حاجت

امام صادق علیه‏السلامفرمود: هر كه تسبیحات اربعه را بعد از نماز فریضه چهل مرتبه بخواند پیش از آنكه از جاى خود حركت كند، هر حاجتكه از خدا سوال كند روا گردد.

 

خواندن چهل مرتبه و نجات از گرفتارى

به جهت نجات از شدائد و غلبه بر خصم بعد از فریضه صبح قبل از طلوع آفتاب بعدد اسم خود تا چهل روز بخواند«اَمَّن یُجیبُ  المُضطرّ اِذا دَعاهُ وَ یَكشفُ السّوء»به جهت دیدن در خواب خواندن  این سه اسم آن قدر كه بتواند با شرایط از حیث مكان و لباس

«النور، الباسط، و الظاهر».

 

چهل بار خواندن و گرفتن چهل هزار كرامت

از جمله مجربات صاحب كتاب آن است كه به جهت وسعت خواندن سوره «انا انزلناه» است بعد از نماز صبح ده مرتبه تخلف  ندارد صاحب كتاب گوید در نسخه‏اى به نظر حقیر رسید كه اگر تا  چهل روز سوره «واللیل» را هر شب یك مرتبه بخواند روز چهلم  چهل هزار درهم خداوند عالم به  او كرامت فرماید.

خواندن چهل بار سوره «واللیل» جهت كثرت مال

مى‏گویند تا چهل شب هر شبى چهل بار خواندن سوره «واللیل» و در وقت رسیدن به آیه «ما لاَِحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزى» سه بار آن را تكرار كردن و بعد سوره را تمام كردن، جهت كثرت  مال و ثروت، اثر عجیبى دارد.

 

شادکامی بازدید : 214 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 

اعمال روز اربعین

زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین از اعمال چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) عنوان شده است، زیارت اربعین بر دشمن شناسی و امام شناسی تأکید دارد.

از امام حسن عسگری علیه السلام روایت شده که فرمود: نشانه هاى مؤمن پنج چیز است:

بجاى آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نافله)، زیارت اربعین (امام حسین)، انگشتر به دست راست نهادن، پیشانى را به هنگام سجده بر خاک گذاردن و بسم اللّه الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن.

زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین از اعمال حسنه اربعین حسینی عنوان شده‌اند.

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
این سایت به امور اموزشی وعلمی و مشاوره در تبلیغ و ازدواج و طلاق و امور عشق و لذت و خواب می پردازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • فروشگاه سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 351
  • بازدید ماه : 876
  • بازدید سال : 5,596
  • بازدید کلی : 70,283
  • کدهای اختصاصی
    تصویر : https://rozup.ir/view/2454571/بنر-1.2.gif