loading...
تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101
شادکامی بازدید : 6677 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

 

شرح کامل عین علی علیه‌السلام

 

Description: Image result for ‫لوح عین علی‬‎

 

 

 

 

 

 

 با توجه به استقبالی که از لوح عین علی علیه‌السلام توسط دوستان انجام گرفت و سؤالات مطروحه این عزیزان لازم دیدیم تا اقدام به تکمیل این مطلب گرفته و اطلاعات بیشتری را در این خصوص بر روی سایت منتشر کنیم. کامل‌ترین توضیحات در خصوص این لوح شریف در کتاب معظم جامع الفوائد فی اسرار المقاصد مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ حبیب بن موسی‌الرضا افشاری ارومیه‌ئی النجفی آورده شده و ما برای درک آسان‌تر قلم نویسنده آن را به زبان ساده و امروزی شرح می‌دهیم. ایشان ۶۰ خاصیت تجربه شده را همراه با دستور استفاده توضیح داده و به مجرب بودن آن‌ها یقین کامل داشته‌اند.

۱: آزادی از زندان.

۲: سلامتی و حفظ در سفر.

۳: آسانی وضع حمل.

۴: دفع جن و پری.

۵: عزت و رفعت.

۶: مقبول القولی و عزیز شدن نزد بزرگان.

۷: جلب دوستی و محبت (۳ روز صورت خود را با آن شسته و نزد فرد بروید).

۸: آشتی و محبت میان زن و شوهر (لوح را در بالش قرار دهید).

۹: بخت گشایی (۴۰ روز صبح به آن نظر کرده و بگویید یا مفتح الابواب).

۱۰: باطل السحر.

۱۱: ایمنی از سحر.

۱۲: غرق نشدن.

۱۳: بند آوردن گریه اطفال.

۱۴: حفظ از سرقت.

۱۵: دفع درندگان.

۱۶: دفع گزندگان.

۱۷: دفع بلایا.

۱۸: دفع ترس در خواب.

۱۹: دفع ترس.

۲۰: مداوای سر درد.

۲۱: ازدیاد توان در پیاده رفتن.

۲۲: فتح و گشایش کارها و مهمات (هر صبح به لوح نگاه کنید).

۲۳: مراجعت گمشده و غایب (بنام فرد لوح را نوشته و رو به قبله آویزان کنید).

۲۴: دفع غم‌ها و سختی‌های شدید و افسردگی (به لوح نظر کنید).

۲۵: فرو نشاندن خشم و دشمنی بزرگان.

۲۶: مقبول الکلام و حکم شدن.

۲۷: تسخیر جمیع خلایق.

۲۸: رفع اتهام.

۲۹: رفع بی خوابی.

۳۰: ثروتمند شدن (۴۰ روز به این لوح نظر کنید).

۳۱: زبان بندی.

۳۲: دفع کاهل نمازی.

۳۳: رفع کاهل نمازی.

۳۴: دفع چشم زخم.

۳۵: رفع چشم زخم.

۳۶: فتح و گشایش شدید کسب و کار (همراه داشتن و یا قرار دادن آن روی دیوار محل کسب).

۳۷: دفع دشمنی (در آب جاری انداخته شود).

۳۸: دفع کدورت (در آب جاری انداخته شود).

۳۹: تسخیر ملوک و سلاطین.

۴۰: مداوای چشم (در موم پیچیده و در گلاب بیندازید و با آن گلاب ۷ روز کل صورتتان را بشویید).

۴۱: پاسخ آسان به نکیر و منکر و بشیر و مبشر (در قبر گذاشته شود).

۴۲: ام الصبیان برای اطفال.

۴۳: حفظ ایمان از شر شیطان.

۴۴: دفع جن از جن زده.

۴۵: دفع آفت از زراعت (در محل کشت و زرع دفن کنید).

۴۶: ازدیاد شیر مادر.

۴۷: ازدیاد شیر چهارپایان.

۴۸: دفع قولنج و بیماری‌های مفصلی.

۴۹: مداوای قولنج و بیماری‌های مفصلی.

۵۰: دفع بواسیر.

۵۱: مداوای بواسیر.

۵۲: دفع آسیب از اسب و وسایل نقلیه.

۵۳: دفع نازایی.

۵۴: درمان نازایی (با آب و گلاب و مشک و زعفران نوشته و آب آن را زن و شوهر بخورند).

۵۵: دفع شب کوری.

۵۶: مداوای شب کوری (به آن هر روز نظر کنید).

۵۷: شکست دادن دشمن (با مشک و گلاب و زعفران نوشته و به بازوی راست ببندید).

۵۸: ازدیاد جاه و جلال و ثروت و قدرت و عزیز شدن (به بازوی راست ببندید).

۵۹: روا شدن حاجت (روی سینه آویزان کرده و نزد فرد مورد نظر بروید).

۶۰: ایمنی از قتل.

 

شرح و فواید طلسم عین علی ع

 طلسم عین علی خواص بی شماری دارد که به برخی از آن ها در اینجا اشاره

 می کنیم .

 اگر شخصی به سفر رود و این طلسم را با خود دارد ، به سلامت به خانه بازگردد .

 جهت عزت و رفعت با خود دارد نزد خلائق عزیز گردد .

اگر بخت دختری بسته باشد ، چهل صباح بر طلسم نظر کند و بگوید یا مفتح الابواب

  بخت او گشاده شود .

 جهت ترس در خواب یا بیداری همراه خود دارد هیچ خوف و ترسی بر او نرسد .

 جهت پیاده رفتن با خود دارد مانده نشود .

 جهت گشایش کارها هر صباح بر این طلسم نگاه کند کارهایش گشایش پیدا شود .

 جهت زبان بند اگری با خود دارد زبان اعدا بر وی بسته شود .

 اگری را جن گرفته باشد بر او بندد خلاص شود .

 اگر نزدی حاجتی دارد این طلسم را بر سینه خود بچسباند و نزد شخص رود حاجتش

  روا شود .

 اگر در میان زن و شوهر اختلاف باشد این را نوشته و در بالشت بگذارد دوستی و محبت

 عظیم پیدا شود .

 جهت چشم زخم با خود دارد چشم بد مردمان در امان باشد .

 

با توجه به استقبال خوب دوستانٰ علوم غريبه اين لوح را با رعايت كامل اصول و آداب تهيه نموده كه دوستان مي توانند با تماس گرفتن با تلفن وبلاگ نسبت به تهيه آن اقدام كنند. لازم به ذكر است كه مديريت اين وبلاگ به عنوان هديهٰ لوح مشهور ذوالفقاري و بازوبند امير مومنان حضرت علي عليه السلام را كه داراي خواص عظيم كارگشايي و فتح مهمات و كسب ثروت است را بعنوان هديه در پشت لوح مذكور حكاكي نموده لازم به يادآوري است كه مديريت علوم غريبه تنها هزينه حكاكي لوح مذكور را از عزيزان علاقمند دريافت مي دارد. جهت تهيه و سفارش اين هداياي نفيس و گرانقدر تلفن 09011690101 به صورت شبانه روزي پاسخگوي شماست

آداب و شرایط به نقل از نسخه خطی ایشان:

بدان که این شکل را عین گویند و اصل او عین علی الله است که عین مفرد نوشته‌اند. هر که خواهد این شکل را بنویسد باید با طهارت باشد و رعایت مجموع دوایر و تشدید و آیات و حروفات مرکبه و غیر مرکبه که نوشته نماید چنانچه خواهد که اثر بخشد. باید پرکار باشد و چون متواتر چنین واقع شده در ساعت نیکو بنویسد و بر همه کس ندهد. مبادا که کارها نامناسب کنند از عدم اعتقاد به مطالبی که دارند نرسند و گویند که خلاف است وصفی نیست که کج اعتقادان یافته‌اند. بلکه آنچه در شرح این شکل نوشته شده همه تحرکی باشد. آموزند بعد از آن نوشته‌اند و اگر با حدی به مطلب نرسد نظر به اعتقاد خود کند و یقین خود را صادق و خالص گرداند بعد از آن اثر بخشد و الله اعلم بالصواب.

 

توضیح :

بهترین استفاده از این لوح در صورتی است که آن را روی فلز برنج در روز و ساعت مشتری یا شمس اولین پنج شنبه یا جمعه ماه قمری با رعایت بخورات و طهارت و نوع نشستن و جهت دستان و قلم حکاکی کرد. طبق آخرین اطلاع برخی دوستان در شهرهای اصفهانٰ تهرانٰ شیرازٰ اهواز و مشهد متأسفانه افرادی تحت عنوان دعانویس و رمال این لوح را روی فلز حکاکی کرده و به قیمت‌های گزافی از ۸۰۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسانند. همچنین انواع چاپ فلزی این لوح نیز در بازار موجود است که فاقد ارزش می‌باشد.

 

 

 

شادکامی بازدید : 54 جمعه 17 آبان 1398 نظرات (4)

بزرگترین مصیبت برای بشر روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری اتفاق افتاد و انهم روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هست که بشر گرفتار حیرت و سرگردانی نبود امام و حجت خدا در بین خود شد یعنی مصیبت عظمی بر بشر البته اگر متوجه باشیم همان اغاز غیبت امام زمان علیه السلام می باشد.

شادکامی بازدید : 57 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

حرف زدن و ادعا کردن ازاین که میشود یا میتوان به شخصیت امام حسین علیه السلام علم پیدا کرد. از هر کس بجز حضرات معصومین علیهم السلام گفته شود حرفی گزاف و ادعایی جاهلانه است.

چگونه میشود در رابطه با مردی حرف از شخصیتش زد .که وقتی از او و انتخاب او از سخنان پیامبر اسلام میپرسی ؟ او به این حدیث شریف بسنده میکند:

حسین علیه السلام گفت آنچه که من از پیغمبر شنیده ام این است: «ان الله تعالی یحب معالی الامور و اشرافها و یکره سفسافها»

واقعا فکر و همت و بلندای نظر امام حسین علیه السلام کجا و فکر بقیه ی خلایق کجا ؟!!!!!!!!!!!!!!

شادکامی بازدید : 59 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

این سوال حقیقتا در ذهنها هست . که چگونه امام سجادعلیه السلام در ان دوران خفقان و جور و ستم بنی امیه توانست مکتب جد خود و تشیع را چنان حفظ نماید. که بعد از او هزاران رهرو و پیرو بدنبال امام باقر و امام صادق علیهما السلام حرکت کنند .

به نظر این حقیر دو امر بسیار عالی و تاثیر گذار در زندگی حضرت زین العابدین علیه السلام وجود داشت . که قابل الگو گیری و برای تمام شیعیان بویژه مبلغان و طلاب درسی بسیار نورانی می باشد:

1- امام سجاد علیه السلام 35 سال بعد از عاشورا صدا زد حسین حسین حسین علیه السلام . چرا که امام علی ابن الحسین بخوبی باور داشت که چراغ هدایتی و کشتی نجاتی بجز امام حسین علیه السلام در هیچ جای عالم وجود ندارد .

امام چهارم شیعیان به این یقین رسیده بود . که پیامبر اسلام فرمود در معراج مکتوبی بر طاق عرش الهی دیدم که نوشته بود " ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه ". تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

2- امام سجاد علیه السلام در این 35 سال دشمنی با ال علی علیه السلام بجای نا امید شدن از تبلیغ و پیشرفت مکتب اهل بیت علهم السلام و بجای انتظار از دیگران داشتن خود امام سجاد علیه السلام با پرداخت هزینه شروع کرد به خریدن غلام و کنیز و انها را به مدت یک سال نگه می داشت. و انها را در این یک سال تحت تعلیم و اموزش دین قرار می داد.( کاش میشد ماهم یک سال و بلکه یک عمر غلام امام سجاد علیه السلام میشدیم. هر چند که مگر ما ادعا این نداریم که شاگرد امام صادق علیه السلام هستیم ولی هیچ هنری نداشتیم ). و وقتی خوب دین را می اموختند اخر ماه رمضان به تضرع به درگاه الهی تمام انها را ازاد میساخت و بهترینها را تقدیم اجتماع می کرد.

شادکامی بازدید : 58 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

این سایت زیبا که بسیار با وب سایت shadkaez.ir شبیه هست . در صدد ان است که در رابطه با اموزش و ارزیابی و نقد تبلیغات در ایران بپردازد.

و از تمام مراجعین محترم دعوت می کنم که قدم زنجه کنند و سری به http://setareshohrat.ir/ که همان سایت نقد تبلیغات هست بزنید.

منتظرتان هستم.

شادکامی بازدید : 278 چهارشنبه 31 مرداد 1397 نظرات (0)

در شهر اراک مسجدی بسیار معتبر است که بسیاری از مومنان علاوه بر عبادات واجب در این مسجد با توسل و دعا نیز به حوائج دنیوی خود میرسند و بنده نیز بارها این مشکل گشایی را تجربه کردم و روش ان نیز این بود که میرفتم در مسجد و یکبار حدیث کسا را میخواندم و بی برو برگشت حاجت خود را می گرفتم خیلی خیلی خدای بزرگ و مهربان است

شادکامی بازدید : 214 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)
با سلام لوح حضرت نوح علیه السلام مزین به نام مبارک پنج تن علیهم السلام میباشد.همان اسامی مبارکی که خدای متعال به حق آن آدم علیه السلام را بخشید پ کشتی نوح را در طوفان حفظ فرمود...
شادکامی بازدید : 261 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

زیارت عاشورا از جمله احادیث قدسی میباشد یعنی فرموده خدای متعال است به امام باقر علیه السلام.زیارت عاشورا و در کل توسل به امام حسین علیه السلام فتح باب مشکلات میباشد.میتوان همراه با عین علی ع یا جداگانه حک کرد.

شادکامی بازدید : 468 دوشنبه 20 شهریور 1396 نظرات (0)

هوالعلیم

اولین دعای پیشنهادی در رابطه با ازدواج دعای عین علی ع است.این دعا حرز و طلسمیست که حضرت بر بازوی خود میبستند و جهل هزار خاصیت دارد.مجموعه ای از آیات گشایش و فتح همراه با حروف ابجد پ نام مبارک حضرت علی علیه السلام که خود به منزله جان پیامبر ص هستند و رسول اکرم ص هم که اولین خلقت عالمند و سایر خلایق ازبرکت وجود ایشان هستند.پس خاصیت این نام مبارک پرواضح است.

شادکامی بازدید : 109 یکشنبه 19 شهریور 1396 نظرات (0)
هوالنور با عرض سلام خدمت عزیزان.انشاالله هر هفته با یک بحث در خدمت شما هستیم.از آنجا که در اسلام بر ازدواج تاکید شده و متاسفانه امروزه به دلایلی چند این مهم انجام نمیشود بحث ازدواج را در اولویت قرار میدهیم.ادعیه بسیاری در این باب وجود دارد که به دلیل ضیق وقت و عدم اطلاع افراد بر ساعات سعد و نحس نمیتوانند پیگیر باشند و دعا را بخوانند لذا بنابه درخواست عزیزان میتوان دعای مورد نظر را بر سنگ و فلز و ...حک کرد و همراه داشت.
شادکامی بازدید : 273 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

شک بخودتت راه نده شاه کلید برای اجابت دعا در همه زمینه ها مادی ، معنوی ، جسمی ، روحی و هر نوع حاجتی داشته باشی از این دوتا خارج نیست

امتحان کن با اعتقاد راسخ که حتما حاجتت براورده میشود هر کسی که باشی اگر به یکی از این سه ذکری که من میگویم متوسل شوی حاجت روا میشوی

1.  اللهم انی اسئلک بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها ان تصلی علی محمد و ال محمد  ...حاجتت را از خدا بخواه

2. لعن الله علی ضاربیک و قاتلیک و غاصبی حقک یا فاطمه الزهرا ... حاجتت را از خدا بخواه

3 . اللهم العن ....2... ثم ..1.. و ..2.. ثم ..3..و ..2..ثم ..2..ثم ..2.. ثم ..2.. بعد حاجتت را از خدا بخواه ...................(کلمه جای اعداد را براحتی میتوانی حدس بزنی )

شادکامی بازدید : 298 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

ختم اول : عالم محقق و دانشمند پرهیزگار محمد باقر خراسانی قاینی بیرجندی می نویسد : « ....در سفر سوم که برای زیارت مشرف شدم در خواب دیدم کسی می گوید که : هرگاه کسی متوسل شود به حضرت عباس علیه السلام به این لفظ « عبدالله ابالفضل دخیلک » حاجت او بر آورده شود . مکرر حوائج عظام عظام برای احقر روی داد و در آن ها متوسل شدم به آن حضرت به این طریق . این ذکر شریف را چگونه و چه مقدار باید گفت ؟ بهتر آن است که پاسخ این پرسش را نیز از خود جناب محمد باقر بیرجندی بشنویم : «....ثقه ای [ مردی که به اعتماد کامل داشته است ] خبر داد مرا حاجت مهمه ای بود ، از جده [ مادر بزرگ ] خود شنیده بودم که هرگاه برای حاجتی هفت شب چهارشنبه متوسل به حضرت عباس علیه السلام شده این ورد ذکر [ عبدالله ابالفضل دخیلک ] را در هر یک از آن شبها صد مرتبه بخواند ، حاجت او برآورده شود ، چنین کردم ، و در شب چهارشنبه هفتم بر وجه فوق العاده حاجتم برآورده شد (2) » .

ختم دوم : عالم محقق و مورخ متتبع حاج ملا هاشم خراسانی قدس سره می فرماید : « از ختوم مجربه است که اگر کسی در یک مجلس  133 بار بگوید : « یا کاشِفَ الکَربِ عَن وَجهِ الحُسَینِ اِکشف کَربی بحَقّ اَخیکَ الحُسَینِ » به عدد هندسه لفظ عباس (3) خداوند حاجتش را برآورده خواهد کرد . »

نماز توسل به حضرت ابالفضل علیه السلام : عالم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم کلباسی قدس سره می نویسد : « ....از طرق [ و راه های ] توسل به آن حضرت نقل شده به خط مرحوم عمدة الفقهاء و المجتهدین شیخ العلماء الکلباسی رحمة الله علیه که برای رواشدن حاجات ، به نیت توسل به ابالفضل علیه السلام ، دو رکعت نماز بخواند ، در هر رکعت بعد از حمد ، به جای سوره صد مرتبه « یا حی یا قیوم » بگوید ، و بعد از نماز صدمرتبه بگوید : السلام علیک یا عباس ابن امیرالمومنین ».

 

شادکامی بازدید : 188 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)
امام زمان می گوید که چگونه از حضرت ابوالفضل حاجت بگیریم

 حضرت حجة الاسلام و المسلمین  »آقاى حاج سیّدمحمد تقى حشمت الواعظین طباطبائى قمى «داستانى را از »آیت الله العظمى مرعشى نجفى قدسسره «اینچنین نقلفرمود:
یکى از علماى نجف اشرف ، که مدّتى در قم آمده بود، براى من چنین نقل کردکه : من مشکلى داشتم به مسجد جمکران رفتم درد دل خود را به محضرحضرت بقیة الله حجةّبن الحسنالعسکرى امام زمان «عجل الله تعالى فرجه الشریف «عرضه داشتم و از وى خواستم که نزد خدا شفاعتکند تا مشکلم حل شود.
براى همین منظور بکرّات به مسجد جمکران رفتم ولى نتیجه اىندیدم . روزى هنگام نماز دلم شکست و عرضکردم : مولاجان ، آیا جایز است که در محضرشما و در منزل شما باشم و به دیگرى متوسل شوم ؟ شما امام من مى باشید، آیا زشت نیستبا وجود امام حتّى به»علمدار کربلا قمربنى هاشم (ع«(متوسل شوم و او را نزد خداشفیع قرار دهم ؟!
از شدت تاثر بین خواب و بیدارى قرار گرفته بودم . ناگهان باچهره نورانى قطب عالم امکان»حضرت حجّت بن الحسن العسکرى عجل الله تعالى فرجهالشریف«مواجه شدم .
بدون تامل به حضرتش سلام کردم .
حضرت با محبت و بزرگوارى جوابم را دادند وفرمودند: نه تنها زشتنیست و نه تنها ناراحت نمى شوم به علمدار کربلا متوّسل شوى ، بلکه شما را راهنمائىهم مى کنم که به حضرتش چه بگویى .
چون خواستى ازحضرت ابوالفضل (ع»( حاجت بخواهى ، این چنین بگو: «یا اباالغوث ادرکنى »اى آقا پناهم بده »

 

ختمی دیگر:

حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب ((حاج آقاعلى رباّنى خلخالى )) مؤ لف کتاب شریف چهره درخشان ((قمر بنى هاشم ابوالفضل العباس (ع ))) فرموده اند:
یکى از موثقین محترم که سالهاى متمادى مجاور کربلا بود، در شب یکشنبه ربیع الثانى 1414 در حرم مطهر کریمه اهل بیت ((حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام ))) نقل کردند.
صاحب کتاب معالى السبّطین ، ((مرحوم شیخ مهدى مازندرانى )) سال 1358 هجرى قمرى در کربلا ایّام ماه مبارک رمضان در چند جا منبرى رفت و آخرین منبرش در رواق ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) بود. مرحوم مازندرانى یک شب فرمودند: هر کسى فردا شب به اینجا، یعنى : به رواق ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) بیاید، تحفه اى به او خواهم داد. فردا شب ما نیز در آن مجلس حاضر شدیم ، ایشان ، توسل و ختمى براى ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) نقل کرد که انجام آن وقت معیّن و ساعت و روز مشخصى ندارد.
طریقه ختم را این طور بیان فرمودند:
((ابتدا 133 مرتبه صلوات بفرستد (اللهم صل على محمد و آل محمد) نیز 133 مرتبه بگوید: یا عباس یا عباس ... و بعد از آن مجددّا 133 مرتبه بگوید (اللهم صل على محمد و آل محمد) و این عمل را هر روز انجام دهد تا حاجتش برآورده شود.))
ناقل مطلب افزودند من براى بر آمدن حاجتى ، بعد از اتمام ماه رمضان مزبور از همان روز اول شوال این ختم را شروع کردم ، روز هشتم شوال حاجتم برآورده شد.
و خواسته من این بود: ((من در کربلا بودم و مادرم در ایران به سرمى برد و مى خواستم وى نیز به کربلا بیاید.
((حضرت عباس (ع ))) عنایت فرمودند و حاجتم آمدن مادر به کربلا روا شد.))
11 از بیاض خطّى موجود در کتابخانه مرحوم آیت الله العظمى ((آقاى حاج سیّد محمد رضا گلپایگانى رحمة الله علیه )) طریقه ختم و توسل به ((حضرت عباس (ع ))) را این چنین نوشته است .
از شب جمعه یا شب دوشنبه قبل از نماز صبح شروع تا وقت نماز صبح تمام شود، دوازده روز، و هر روز یکصد و سى و سه مرتبه بخواند:

 

اى ماه بنى هاشم خورشید لقا عباس

 

اى نور دل حیدر شمع شهدا عباس

 

از دست غم دوران من رو به تو آوردم

 

دست من بیکس گیر از بهر خدا عباس


ختم مجربّ دیگر 12 آیت الله سید نورالدین میلانى فرمودند: مرحوم آیت الله آقاى سیّد محمّد رضا بروجردى قدس سره از علماى بزرگ حوزه علمیه کربلا بودند که اخیرا در مشهد مقدّس در جوار حرم مطهرّ حضرت ثامن االائمه على بن موسى الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء سکنا گزیده بودند.
از ایشان در عداد مراجع یاد مى شد ولى عمرش وفا نکرد.
مرحوم بروجردى ، آن زمان که در کربلا ساکن بودند، براى آشتى و حسن رفتار بین عیال و مادرشان به حضرت اباالفضل (ع متوسل مى شوند و نتیجه خوبى مى گیرند به طورى که صفا و صمیمّیت کامل بین همسر و مادر ایشان برقرار مى گردد. وسل ایشان به این نحو بوده است : طبق مشهور 133 بار به عدد نام حضرت ابوالفضل العباس (ع ) و ذکر یا کاشِف الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ (ع 13 و نقل کرده اند که ((مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین اصفهانى (معروف به کمپانى ) قدس سره )) مى فرمودند: این کر، صحیحش این است ((یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ (ع )))
مرحوم اصفهانى ، استاد مرحوم پدرم ، آیت الله العظمى ((آقاى سید محمّد هادى میلانى قدس سره )) بودند و منزل ما زیاد تشریف مى آوردند.
بروز کرامت در وادى البکا: در دیوان ملا عباس شوشترى ، متخلص به شباب چاپ (1312) آمده است .

 

اگر دلت شکست ماراهم دعا کنید

 

 

شادکامی بازدید : 577 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

طریق اول: ابتدا باید چهار شب چهارشنبه‌ای را برگزیند که دو شب چهارشنبه آن در نیمه دوم ماه قمری واقع شده باشد و دو شب چهارشنبه دیگر یعنی سوم و چهارمین آنها در نیمه اول ماه بعدی قرار داشته باشد که به چهارده روزه اول ماه بعدی می‌رسد. عدد چهار برای این است که نام مبارک حضرت عباس(ع) دارای چهار حرف است (ع ب ا س).

سپس در هر شب چهارشنبه به تعداد یکصد و سی و سه بار سوره مبارکه (انّا انزلناه فی لیلة القدر) را با اخلاص قرائت کند، به طوری که کلمه آخرین این آیه مبارکه، که به (مطلع الفجر) ختم می‌شود، درست بر آخرین لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد ادا شود.

برای این منظور می‌تواند، آخرین باری که سوره مبارکه (انّا انزلناه) را می‌خواند، کلمه مطلع الفجر را بخواند تا لحظه پایان نیمه شب و آغاز بامداد برسد.

  شب چهارشنبه چهارمی در حدود شب چهارده ماه قمری است که با نام مبارک قمر بنی هاشم قرابت دارد. ظهور ارتباط تحت هر نام که باشد در این شب انجام خواهد گرفت، به اذن خداوند دانا و مقام حضرت مولی اباالفضل العباس(ع).

طریق دوم: گویند در میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت به جای آورد در همان شب شروع به این ختم که منسوب به جناب ابی الفضل العباس(ع) است بنماید وتا چهل و یک شب به انجام رساند بدون تغییر وقت ادامه دهد، ولی خواندن را در شب آخر گرو نگه دارد تا وقتی که حاجت روا شود و بعد، آن را نیز بخواند و ختم چنین است: (یا من یجیب المضطرّ إذا دعاه و یکشف السوء یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا عبّاس بن علی بن ابی طالب الامان الامان الامان ادرکنی ادرکنی ادرکنی.

 ذکر هر یک از کلمات (الامان) و (ادرکنی) را تکرار کند نا نفس قطع شود، انشاءالله تعالی به مقصود می‌رسد.

طریق سوم: دیگر از طریق توسل به آن حضرت، زیارت آن حضرت است که بنا به مضمون روایات عدیده وسیله تقرب به خداوند و آمرزش گناهان و انجام مطالب و روا شدن حاجات اهل ایمان است چنان چه به روایت منقول از مصباح الزائرین ابن طاووس وارد شده است و از جمله اعمال زیارت شریفه این است که دو رکعت نماز زیارت به جا آورده و بعد از آن بخواند: زیارت نامه حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در مفاتیح‌الجنان می‌باشد.

طریق چهارم: از جمله‌ ختم‌های مجرب برای حوئج بزرگ و ادای دین آن است که: شب جمعه غسل نماید شبهای بعد، غسل کردن ضرورتی ندارد پس در شب اول که همان شب جمعه است و شبهای دیگر هر شب هزار مرتبه بگو:

اللهم صل علی محمد و آل محمد.

شب شنبه: اللهم صل علی امیرالمؤمنین.

شب یکشنبه: اللهم صلّ علی فاطمة.

شب دوشنبه: اللهم صلّ علی الحسن.

شب سه شنبه: اللهم صلّ علی الحسین.

شب چهارشنبه: الله صل علی علی بن الحسین.

شب پنجشنبه: اللهم صل علی محمد بن علی.

شب جمعه دوم: اللهم صلّ علی جعفر بن محمد.

شب شنبه: الله صلّ علی موسی بن جعفر.

شب یکشنبه: اللهم صلّ علی علی بن موسی.

شب دوشنبه: اللهم صلّ علی محمد بن علی.

شب سه شنبه: اللهم صلّ علی علی بن محمد.

شب چهارشنبه:‌ اللهم صلّ علی الحسن بن علی.

شب پنجشنبه: اللهم صلّ علی الحجة بن الحسن.

شب جمعه سوم: اللهم صلّ علی العباس الشهید.

به این ترتیب دو هفته طول می‌کشد.

طریق پنجم: کیفیت توسل به ذیل عنایت حضرت قمر بنی‌هاشم(ع): شب چهارشنبه دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز 133 بار بگوید

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین علیه السلا

اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام

و هفت شب چهارشنبه صد مرتبه بگوید:

ای ماه بنی‌هاشم خورشید لقا عباس          

ای نور دل حیدر شمع شهداء عباس

از محنت و درد و غم ما رو به تو آوردیم    

دست من بی‌کس گیر از بهر خدا عباس

طریق ششم: عبّاس‌ در حروف‌ ابجد مطابق‌ با عدد 133 است‌. به‌ تجربه‌ رسیده‌ که‌ اگر کسی‌ برای‌ برآورده‌شدن‌ حاجت‌ و رفع‌ گرفتاری‌، بعد از نماز روز جمعه‌، 133 مرتبه‌ رجاءً بگوید: «یا کاشف‌ الکرب‌عن‌ وَجه‌ الحسین‌ اکشف‌ لی‌ کربی‌ بحق‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)»حاجت‌ او برآورده‌ و گرفتاریش‌ برطرف‌ می‌شود.

طریق هفتم:  اشخاصی‌ که‌ در بیابان‌ تشنه‌ و در معرض‌ هلاکند، توسّل‌ جستن‌ به‌ ابی‌ القربه‌ «یااباالقربة‌» موءثّربوده‌ و بدین‌ وسیله‌ رفع‌ تشنگی‌ از آنان‌ می‌شود. این‌ امر نیز تجربه‌ شده‌ است‌.

طریق هشتم:جندی‌ مرحوم‌ بیردر کتاب‌ شریف‌ کبریت‌ احمر می‌نویسد: در سفر عتبات‌ عالیات‌ در عالم‌ رؤیادیدم‌ اگر کسی‌ بگوید:«عبدالله اباالفضل‌ دَخیلُک‌» حاجت‌ او برآورده‌ شود. پس‌ از آن‌ احقر مکرّر به‌آن‌ عمل‌ کردم‌ و حوائج‌ مهم‌ و بزرگی‌ بر آورده‌ شد

طریق نهم: به‌ تجربه‌ رسیده‌ است‌ که‌ نذر برای‌ ام‌ّالبنین‌ (ع‌) و اطعام‌ مستمندان‌ به‌ نام‌ اباالفضل‌ (ع‌)، برای‌برآورده‌ شدن‌ حاجت‌ مؤثر است‌.

طریق دهم: از مرحوم‌ آیت‌الله العظمی‌ آقای‌ حاج‌ سیّد محمود حسینی‌ شاهرودی‌ «قدس‌سره‌» نقل‌ شده‌است‌ که‌ فرموده‌ بود: من‌ در مشکلات‌، صد مرتبه‌ صلوات‌ برای‌ مادر حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌(ع‌)، ام‌ البنین‌، می‌فرستم‌.

طریق یازدهم: چهار شب‌ جمعه‌، ده‌ مرتبه‌ سورة‌ یس‌، بدین‌ طریق‌: شب‌ جمعة‌ اوّل‌ سه‌ مرتبه‌ ؛ شب‌ جمعه‌ دوّم‌ سه‌ مرتبه‌ ؛ شب‌ جمعه‌ سوّم‌ سه‌ مرتبه‌: شب‌ جمعة‌چهارم‌، یک‌ مرتبه‌ سوره‌ یس‌ به‌ نیابت‌ از حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) و هدیه‌ برای‌ مادرش‌ام‌ّالبنین‌ بخواند، ان‌ شاءالله حاجت‌ رواگردد.

طریق دوازدهم: یکی‌ از ختمهای‌ مجربه‌ راجع‌ به‌ حضرات‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) و جناب‌ حضرت‌ اباالفضل‌ (ع‌) رابدین‌ منوال‌ گفته‌اند: به‌ نیّت‌ قربت‌ مطلقه‌ دو رکعت‌ نماز حاجت‌ بخواند و هزار و چهارصد مرتبه‌ذکر صلوات‌ هدیة‌ چهارده‌ معصوم‌ (ع‌) بخواندو صد مرتبه‌ نیز هدیه‌ به‌ پیشگاه‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌ (ع‌)، که‌ بوّاب‌ در گاه‌ آل‌ محمّد (ع‌) و باب‌ ولایت‌ است‌، بفرستند و حاجت‌ خود را بطلبند،ان‌ شاءالله تعالی‌ روا می‌شود.

طریق سیزدهم: بین‌ نماز مغرب‌ وعشاء، دو رکعت‌ نماز حاجت‌ بخواند تاچهل‌ ویک‌ شب‌، و توسّل‌ کثیرالبرکات‌حضرت‌ ابوالفضل‌ العباس‌ (ع‌) جوید، بدین‌ طریق‌: بعد از نماز، اوّل‌ ذکر شریف‌ صلوات‌، وسپس‌کلمات‌ زیر باتوجه‌ کامل‌ خوانده‌ شود (ضمناًچهل‌ شب‌ که‌ تمام‌ شد، باید یک‌ شب‌ آخر از چهل‌شب‌ را گرو نگاهداشت‌، تا وقتی‌ که‌ حاجت‌ برآورده‌ شد، آنگاه‌ بجاآورد). کلمات‌ مزبور این‌ است‌:«یامَن‌ یجیب‌ المضطرَّ اذا دعاه‌ و  یکشف‌ السوء یا رب‌ یارب‌ یارب‌ یاعباس‌ بن‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌الامان‌ الامان‌ ادرکنی‌ ادرکنی‌ ادرکنی‌»

جملات‌ آخر را تکرار نماید تا نفس‌ قطع‌ شود؛ ان‌شاءالله حاجت‌ روا می‌شود

طریق چهاردهم: مؤلف‌ «مکین‌ الاساس‌» آورده‌ است‌: ثقه‌ای‌ خبر داد مرا که‌ حاجت‌ مهمی‌ داشتم‌. از پیره‌ زال‌ جدّه‌ خود شنیده‌ بودم‌ که‌ هر گاه‌ کسی‌ برای‌قضای‌ حاجتش‌، هفت‌ شب‌ چهارشنبه‌ متوسّل‌ به‌ حضرت‌ عبّاس‌ شده‌ و در هر یک‌ از شبهای‌مزبور صد مرتبه‌ ورد زیر را بخواند، حاجت‌ او به‌ شکل‌ غیر عادی‌ برآورده‌ خواهد شد. و آن‌ این‌است‌:

ای‌ ماه‌ بنی‌ هاشم‌، خورشید لقا عبّاس‌ای‌ نور دل‌ حیدر، شمع‌ شهدا عبّاس‌

از درد و غم‌ ایام‌ ما رو به‌ تو آوردیم‌دست‌ من‌ مسکین‌ گیر از بهر خدا عباس‌

نظیر این‌ توسّل‌ را مرحوم‌ حاجی‌ میرزا حسین‌ تهرانی‌ نجل‌ حاجی‌ میرزا خلیل‌ (از علمای‌ زاهدعصر مشروطه‌) عمل‌ کرده‌ بودند، درد پای‌ ایشان‌ فوراً ساکت‌ شده‌ و دیگر عود نکرده‌ بود.

طریق پانزدهم: یکی‌ از مؤثقین‌ محترم‌ که‌ سالهای‌ متمادی‌ مجاور کربلا بود، در شب‌ یکشنبه‌ربیع‌ الثانی‌ 1414  در حرم‌ مطهّر کریمة‌اهل‌ بیت‌ حضرت‌ فاطمه‌ معصومه‌ (ع‌) نقل‌ کردند:

صاحب‌ کتاب‌ معالی‌ السبطین‌، مرحوم‌ شیخ‌ مهدی‌ مازندرانی‌ سال‌ 1358 هجری‌ قمری‌ در کربلاایام‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ در چند منبر می‌رفت‌ و آخرین‌ منبرش‌ در رواِ حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌بود. مرحوم‌ مازندرانی‌ یک‌ شب‌ فرمودند: هر کسی‌ فرداشب‌ به‌ اینجا یعنی‌ به‌ رواِ حضرت‌ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) بیاید، تحفه‌ای‌ به‌ او خواهم‌ داد. فرداشب‌ ما نیز در آن‌ مجلس‌ حاضر شدیم‌.

ایشان‌، توسل‌ و ختمی‌ برای‌ حضرت‌ ابوالفضل‌ العبّاس‌ (ع‌) نقل‌ کرد که‌ انجام‌ آن‌ وقت‌ معیّن‌ وساعت‌ و روز مشخصی‌ ندارد. طریقه‌ ختم‌ را این‌ طور بیان‌ فرمودند: ابتدا 133 مرتبه‌ صلوات‌بفرستید«اللّهم‌ صل‌ّعلی‌ محمد و آل‌ محمد» نیز 133 مرتبه‌ بگوید: «یا عباس‌، یا عباس‌» و بعد ازآن‌ مجدداً133 مرتبه‌ بگوید: «اللّهم‌ صل‌ علی‌ محمد و آل‌ محمد». و این‌ عمل‌ را هر روز انجام‌ دهدتاحاجتش‌ برآورده‌ شود.

ناقل‌ مطلب‌ افزودند: من‌ برای‌ برآمدن‌ حاجتی‌، بعد ازاتمام‌ ماه‌ رمضان‌ مزبور، از همان‌ روز اول‌شوال‌ این‌ ختم‌ را شروع‌ کردم‌ ؛ روز هشتم‌ شوال‌ حاجتم‌ برآورده‌ شد. خواسته‌ من‌ این‌ بود: من‌ درکربلا بودم‌ و مادرم‌ در ایران‌ به‌ سر می‌برد و می‌خواستم‌ وی‌ نیز به‌ کربلا بیاید. حضرت‌ عباس‌ (ع‌)عنایت‌ فرمودندو حاجتم‌ ـ آمدن‌ مادر به‌ کربلا ـ رواشد.

طریق شانزدهم: از بیاض‌ خطّی‌ موجود در کتابخانه‌ مرحوم‌ آیت‌الله العظمی‌ آقای‌ حاج‌ سیّد محمدرضاگلپایگانی‌ «ره‌» طریقه‌ ختم‌ و توسّل‌ به‌ حضرت‌ عباس‌ (ع‌) را این‌ چنین‌ نوشته‌ است‌:

از شب‌ جمعه‌ یا شب‌ دوشنبه‌، قبل‌ از نماز صبح‌ شروع‌ تا وقت‌ نماز صبح‌ تمام‌ شود، دوازده‌ روز، وهر روز یکصد و سی‌ وسه‌ مرتبه‌ بخواند:

ای‌ ماه‌ بنی‌ هاشم‌ خورشید لقا عبّاس‌ای‌ نور دل‌ حیدر شمع‌ شهدا عبّاس‌

از دست‌ غم‌ دوران‌ من‌ رو به‌ تو آوردم‌دست‌ من‌ بیکس‌ گیر از بهر خدا عبّاس‌

طریق هفدهم: آیت‌ الله سیّد نورالدین‌ میلانی‌ فرمودند: مرحوم‌ آیت‌الله آقای‌ سیّد محمد رضا بروجردی‌«قدس‌سره‌» از علمای‌ بزرگ‌ حوزة‌ علمیه‌ کربلا بودند که‌ اخیراً در مشهد مقّدس‌ در جوار حرم‌مطهر حضرت‌ ثامن‌الائمّه‌ علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا ـ علیه‌ آلاف‌ التحیة‌و الثناء ـ سکنا گزیده‌ بودند. ازایشان‌ در عداد مراجع‌ یاد می‌شد ولی‌ عمرش‌ وفا نکرد.

مرحوم‌ بروجردی‌، آن‌ زمان‌ که‌ در کربلا ساکن‌ بودند، برای‌ آشتی‌ و حسن‌ رفتار بین‌ عیال‌ ومادرشان‌ به‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌ (ع‌) متوسّل‌ می‌شوند و نتیجه‌ خوبی‌ می‌گیرند، به‌ طوری‌ که‌صفا و صمیمیت‌ کامل‌ بین‌ همسر و مادر ایشان‌ برقرار می‌گردد

. توسّل‌ ایشان‌ به‌ این‌ نحو بوده‌ است‌: طبق‌ مشهور 133 بار به‌ عدد نام‌ حضرت‌ اباالفضل‌العبّاس‌(ع‌)، ذکر «یا کاشف‌ الکرب‌ عن‌ وجه‌ الحسین‌ اکشف‌ کربی‌ بحق‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌).

طریق هجدهم:  و نقل‌ کرده‌اند که‌ مرحوم‌ آیت‌ الله شیخ‌ محمّد حسین‌ اصفهانی‌ (معروف‌ به‌ کمپانی‌) «قدس‌سره‌» می‌فرمودند: این‌ ذکر، صحیحش‌ این‌ است‌: «یاکاشف‌ الکرب‌ عن‌ وجه‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)اکشف‌ کربی‌ بوجه‌ اخیک‌ الحسین‌ (ع‌)». مرحوم‌ اصفهانی‌، استاد مرحوم‌ پدرم‌، آیت‌الله العظمی‌آقای‌ سیّد محمّد هادی‌ میلانی‌ «قدس‌ سره‌» بودند و منزل‌ مازیاد تشریف‌ می‌آوردند.

بروز کرامت‌ در «وادی‌ البکا»

در دیوان‌ ملّا عبّاس‌ شوشتری‌، متخلص‌ به‌ شباب‌ (چاپ‌ 1312) آمده‌ است‌:

چون‌ سال‌ هزارو سیصد و نه‌از هجرت‌ ختم‌ انبیاشد

هنگام‌ زوال‌ روز عاشورکز غم‌ قد آسمان‌ دوتاشد

از بهر زیارتی‌ که‌ آن‌ روزمخصوص‌ شهید کربلاشد

از شیعه‌ جماعتی‌ در اینجامشغول‌ زیارت‌ و بکاشد

درحین‌ زیارت‌، ازهمین‌ کوه‌اظهار کرامتی‌ به‌ ماشد

از وی‌ قطرات‌ خون‌ پدیداردرماتم‌ سبط‌ مصطفی‌ شد

یک‌ قطره‌ نه‌، بل‌ هزار قطره‌یک‌ جانه‌، بل‌ هزار جاشد

زین‌ کوه‌ گذشته‌ بود خونین‌هر سنگی‌ از این‌ زمین‌ جداشد

شک‌ نیست‌ که‌ در چنین‌ مقامی‌گر از حق‌ اجابت‌ دعاشد

این‌ رتبه‌ چه‌ دیده‌ شد از این‌ کوه‌در وی‌ بنیان‌ این‌ بناشد

بگریست‌ چو خون‌ به‌ شاه‌ مظلوم‌موسوم‌ به‌ وادی‌ البکاشد

این‌ واقعه‌ بر(شباب‌)واحباب‌گر کشف‌ شد از ره‌ صفا شد

?  نذر قرآن برای حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم(ع)

  صاحب گنجینه دانشمندان در حالات مرحوم سید محمد علی دزفولی متوفی ماه رجب سال 1333 قمری می‌نویسد:

 ایشان از اول طلوع آفتاب تا مقداری از بعد از ظهر، یک قرآن ختم می‌کرد و پس از آن فریضه ظهر را انجام می‌داد. وی از اول ماه رجب تا پانزدهم، پانزده قرآن کریم می‌کرد که پانزدهمین آن را هدیه به محضر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و باقی آنها هدیه به پیشگاه چهارده معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) بود در روز شانزدهم ماه رجب پس از ختم‌های قرآن کریم، مرحوم آیةالله آقا سید ابراهیم غفاری که از مجتهدین و مراجع دزفول در عصر خود بود، به عنوان عیادت و ملاقات مرحوم آقا سید محمدعلی دزفولی تشریف آورد و اظهار داشت که من،‌ امروز تصمیم ملاقات نداشتم اما فلان زن علویه رحمةالله‌علیها دیشب خوابی دیده بود، و خواب خود را به من گفت و تذکری شد که امروز به ملاقات شما نایل شوم.

 علویه گفت: خواب دیدم که خدمت حضرت ابوالفضل العباس(ع) مشرف شدم. عرض کردم عمو کجا تشریف داشتید؟ فرمودند: امروز به عیادت آقا محمدعلی فرزند حاج سیدعبدالله رفته بودم و از آنجا می‌آیم و مرحوم سید محمد به سجده می‌افتد و پس از فراغت از سجده می‌فرماید: سجده‌ام سجده شکر بود، زیرا اول ماه شروع به تلاوت قرآن کرده بودم تا دیروز که موفق به پانزدهمین ختم قرآن شدم و آخرین آن را در روز گذشته به حضرت اباالفضل العباس(ع) اختصاص داده بودم سپس می‌افزاید: خواب علویه از رؤیاهای صادقه بوده و علامت این است که این ضعیف پذیرفته شده است،‌ چون حضرت ابوالفضل العباس(ع) فرموده به عیادت من آمده‌اند

?  عریضه

از یادداشت‌های حجةالاسلام آقای شیخ احمد قاضی زاهدی گلپایگانی

لذ باقتاب ابی الفضل الذی             کابیه المرتضی یحمی حماه

 این عریضه به خط والد مرحوم یافتم که سزاوار است نیازمندان و گرفتاران به این کیفیت دست به دامان قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) بزنند و به وسیله آن جناب از خداوند متعال حاجت خواه شوند:

بسم الله الرحمن الرحیم

هذه رقعة عبدک … ابن … زاد … اگر صاحب عریضه مرد باشد، و اگر زن است می‌نویسد: هذه رقعة امتک … بنت… زادة … والسّلام علیک یا مولای یا سکینة یا عبّاس بن امیرالمؤمنین علیه السّلام و ان تقضی حاجتی انّ بینی و بین الله تعالی ذنوبا قد اثقلت ظهری و اطالت فکری و سلبتنی بعض لبّی و غیّرت خطیر نمعة الله عندی و منعتنی من الرّقاد و ذکرها یتقلقل احشائی و قد هربت الی الله و الیک یا عبّاس ابن امیرالمؤمنین ان تقضی حاجتی اسئلک بحقّ ابیک و بحقّ اخیک الحسین و اخوانک صلوات الله علیهم اجمعین.

حقیر گوید: در نسخه این عریضه نسخه بدل‌هایی مشاهده می‌شود که از احتیاطات مرحوم ابوی به شمار می‌رود و آنچه قلمی گردید به نظر اقرب الی الصواب آمد. مطلب دیگر آنکه این عریضه هم باید به کربلا فرستاده شود و در ضریح مطهر باب الحوائج انداخته شود. فنسال الله تبارک و تعالی ان یرزقنا زیارة قبره و شفاعته فی الدنیا والاخرة.

توضیحا در این عریضه هم مانند سایر عریضه‌ها حوائج صریحا باید نوشته شود. اخیرا نسخه این رقعه را هم در کتاب دعایی یافتم که عبارت اول آن چنین است: (من العبد الذّلیل الی المولی الجلیل الکریم سلام الله علیک یا مولای).

منبع نرم افزار پیام عاشورا

 

شادکامی بازدید : 401 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

 

لوح برکت کسب و کار لوح بركت كسب و كار

وفقی که مشاهده می‌کنید یک طلسم ترکیبی از اسمآء الحسنی است و برای اماکنی که به عنوان محل کسب نامیده می‌شوند، دارای کاربرد است.

این صورت شریفه را می‌بایستی که بر روی قطعه‌ای پوست آهو و با مرکب مشک و گلاب و زعفران تهیه و روی دیوار در جهت قبله نصب نمود. ان‌شآءالله به برکت اسامی متبرکه مندرج در آن، کسب و کار در آن محل رونق خواهد گرفت.

زمان تهیه این وفق، دهه نخست ماه قمری و در ساعت و روزی سعد است و بخورش باید شیرین باشد.

نکته‌ای که نباید از قلم انداخت این است که این گونه دستورات صرفا برای افرادی نتیجه بخش هستند که اهل انجام واجبات شرعیه می‌باشند

شادکامی بازدید : 551 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

- قویترین آیات با خواص رزق و روزی در لوح

آیات رزق و روزی

اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَن يَشَاء وَهُوَ الْقَوِيُّ العَزِيزُ

وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا

لِيُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا   إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا

إنَّ هَذَا لَرِزْقُنَا مَا لَهُ مِن نَّفَادٍ

إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ

قُلْ إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِوَیَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَیْءٍ فَهُوَ یُخْلِفُهُ وَهُوَخَیْرُ الرَّازِقِینَ

ان أکرمکم عند الله أتقاکم ان الله علیم خبیر

هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ

 

شادکامی بازدید : 221 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

 

روش دعا کردن و انواع دعا

 

ابو بصیر از حضرت صادق – علیه السلام – در مورد دعا و بالا بردن دستھا سوال کرد؛ فرمودند:
•    على خمسه اوجه : اما التعوذ فتستقبل القبله بباطن کفیک ، و اما الدعاء فى الرزق فتبسط کفیک و تفضى بباطنھما الى السماء، و اما التبتل فا یماوک باصبعک السبابه ، و اما الا بتھال فترفع یدیک مجاوزا بھما راسک ، و اما التضرع ان تحرک اصبعک السبابه مما وجھک و ھوالدعاء الخیفه .

یعنى : پنج صورت دارد:
اول – براى پناه بردن به خدا، کف دو دست را باید رو به قبله قرار دھى .
دوم – براى طلب روزى ، دستھایت را مى گشایى و کف آن را به طرف آسمان مى گیرى .
سوم – براى انقطاع به درگاه خدا با انگشت سبابه اشاره مى کنى .
چھارم – براى زارى کردن ، دستھایت را کشیده از سرت ھم بالاتر مى برى .
پنجم – براى تضرع ، انگشت سبابه را در برابر رویت حرکت مى دھى که این دعاى ترس است .

از محمد بن مسلم روایت است که امام صادق – علیه السلام – فرمود:
•    مر بى رجل و انا ادعو و فى صلاتى بیسارى فقال : یا عبد الله ، بیمینک فقلت : یا عبد الله ، ان لله تبارک و تعالى حقا على ھذه کحقه على ھذه .

یعنى : مردى از کنارم گذشت در حالى که من در نماز بوده ، دست چپم را براى دعا بلند کرده بودم ، به من گفت : اى بنده خدا! با دست راستت دعا کن ، گفتم : اى بنده خدا! ذات اقدس الیه حقى بر این دست دارد ھمانند حقى که بر آن دست دارد).

و نیز فرمود:
•     الرعبه تبسط یدیک و تظھر باطنھما، و الرھبه تبسط یدیک و تظھر ظاھر ھما، و التضرع تحر؟السبابه الیمنى یمینا و شمالا، و التبتل تحرک السبابه الیسرى ترفعھا الى السماء رسلا، و تضعھا رسلا والا بتھال تبسط یدیک و ذراعیک الى السماء، والا بتھال حین ترى اسباب البکاء .

یعنى : رغبت (و میل ) آن است که دو دست را گشوده ، باطنش را ظاھر سازى .
رھبت (و ترس ) آن است که دو دست را گشوده ، پشتش را ظاھر نمایى .
تضرع آن است که انگشت سبابه دست راست را به سمت راست و چپ ، حرکت دھى .
تب تل (و انقطاع ) آن است که انگشت سبابه دست چپ را به آھستگى بالا و پایین ببرى .
و ابتھال (و زارى ) آن است که ھر دو دست و ھر دو ذراع را به سوى آسمان بگشایى که ابتھال در وقت فراھم شدن وسایل گریه است .

از سعید بن یسار نقل شده است که حضرت صادق – علیه السلام – فرمود:
•    ھکذا الرغبه و ابرز باطن راحتیه الى السماء. و ھکذا الرھبه و جعل ظھر کفیه الى اسماء. و ھکذا التضرع و حرک اصابعه یمینا و شمالا. و ھکذا التبتل یرفع اصابعه مره و یضعھا اخرى . و ھکذا الا بتھال و مد یده تلقاء وجھه و قال : لا تبتھل حتى ترى الدمعه .

یعنى : رغبت اینگونه است : در حالى که حضرت باطن دو دست ، خود را به سوى آسمان آشکار کرده بود.
رھبت اینگونه است : در حالى که پشت دو دست خود را به سوى آسمان گرفته بود.
تضرع اینگونه است : در حالى که انگشتنانش را به سمت راست و چپ حرکت مى داد.
تبتل اینگونه است : در حالى که انگشتانش را بالا و پایین مى برد.
ابتھال اینگونه است : در حالى که دستش را در برابر صورتش کشیده بود، آنگاه فرمود. ابتھال نکن مگر آنکه اشک را ببینى .

در حدیث دیگر آمده است که :
•     الا ستکانه فى الدعاء ان یضع یدیه على منکبیه .
یعنى : فروتنى در دعا، قرار دادن دستھاست بر دوشھا.

عده الداعى، جمال السالکین شیخ احمد بن فهد حلى (ره)، ترجمه حسین غفارى ساروى

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
این سایت به امور اموزشی وعلمی و مشاوره در تبلیغ و ازدواج و طلاق و امور عشق و لذت و خواب می پردازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • فروشگاه سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 379
  • بازدید ماه : 904
  • بازدید سال : 5,624
  • بازدید کلی : 70,311
  • کدهای اختصاصی
    تصویر : https://rozup.ir/view/2454571/بنر-1.2.gif